Gear S3 Frontier, Galaxy Watch 46mm eller annat?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av percoolio, 12 maj 2019.

  1. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Är GW värd de extra slantarna eller kan man lika gärna köpa en S3 frontier? Lite luddigt vad som skiljer dom åt.

    Från början var jag helt inne på någon WearOS-klocka men det verkar finns för mycket nackdelar med dom.

    Vill egentligen bara kunna se notifikationer, styra musik och kanske fitness-tracka lite. Tränar dock styrketräning, och det ska inte funka så bra vad jag förstått. Betalningar är ett plus också, och det är nog bara Samsung pay som gäller då eftersom jag har Handelsbanken.

    Tips?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 690
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är väl mest att Galaxy Watch har bättre batteritid än Gear S3, så det är väl en fråga om du vill ladda typ varannan dag eller typ var fjärde dag.

    Galaxy Watch saknar också MST-stöd för Samsung Pay medan S3-serien har det. Dvs om du behöver betala där NFC inte stöds.

    I övrigt är det ingen enorm skillnad mellan de två klockorna om man inte simmar, då Gear S3 är begränsad till 1,5m i 30 minuter. Dvs om du nu inte bryr dig om eSIM.

    Det finns väl lite andra punkter jag uppskattar med Galaxy Watch som att skärmen inte lider av problem med reflektioner i samma utsträckning/har bättre kontrast eftersom glaset verkar vara tunnare/skärmen är närmare glaset.

    Utseendemässigt tycker jag dock Gear S3 är snyggast hittills, och den är faktiskt något mindre på djupet också vs Galaxy Watch, vilket är trevligt.


    För de punkter du nämner tror jag faktiskt Gear S3 fungerar precis lika bra som Galaxy Watch. Hittar du en bra deal på S3 är det nog lika bra att köra på det i mitt tycke.


    För övrigt fungerar inte Google Pay med Wear OS i Sverige ännu, eftersom Google är som Google är (nej, jag är inte bitter eller så... :) )
     
    Last edited: 12 maj 2019
    sartip.sardar och percoolio gillar detta.
  3. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Okej. eSIM bryr jag mig inte om, behöver inte kunna använda den fristående. Batteritid och skärmupplevelse är ju dock lite viktigare. Hmm..

    Bra svar, har lite att fundera på!

    Det råkar inte vara så att du har Sonos hemma och vet om det kan styras från klockan?
     
  4. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Om musik har satts igång en gång på sonos kan jag styra med den inbyggda media widgeten i klockan. Pausa, starta, byta spår osv.

    Men jag såg också att det finns en app som kanske kan göra mer:

    Du kommer nu till Galaxy Store.
     
    percoolio och bernard gillar detta.
  5. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Okej, tack! Var lite otydlig, men var just play/pause/skip jag undrade över. Kunna bläddra i listor förväntade jag mig inte, men det vore så klart ännu bättre. Länken omdirigerar till "alla wearables" för mig eftersom jag inte har Samsung gear installerat.

    Edit: Tack igen för hjälpen, köpte en galaxy watch 46mm här på forat!
     
    Last edited: 15 maj 2019