Satt och spelade en del Gunjack och Finding VR igår, båda funkar bra utan handkontroll, men efter nå'n timme börjar det kännas i armen. Finding VR var lite häftigt. Man rör sig där framåt och bakåt och har en slags hookshot. Det är lite kort och pusslen är lite väl simpla, men skaplig grafik och en trevlig första introduktion till äventyr i förstapersonsperspektiv.
Vad jag upptäckte när jag drygt tre timmar senare gick in i badrummet är att man får ganska tydliga märken i pannan efteråt, så ett tips är kanske att inte sitta och spela 3 timmar i streck innan du ska på blind date. 
Oh, och den här MÅSTE ni kolla in! Invasion VR (Videon jag länkade är en sneakpeak - VR-videon är längre.)
Det är en liten kortfilm, och det ser ut att komma ut fler episoder vartefter. Jag blev riktigt imponerad! Framför allt var det lite kul att den söta lilla kaninen faktiskt tog skydd bakom mig när det kom ett rymdskepp flygande. Hursomhelst absolut värt att ladda ner gratis i Store (tror det var från Samsung, men väljer ni "All" hittas den där också).
Last edited: 14 mars 2016