Generella frågor om Samsung

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Thundershit, 16 jun 2010.

  1. Thundershit

    Thundershit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har två frågor angående Samsung.
    Hur bra är kvaliten och hållbarheten hos Samsungs telefoner?

    Hur bra är support och övrig service från Samsung till svenska kunder?
     
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Av de fem Galaxy jag har i kompiskretsen har 4 haft allvarliga fel. Två är reklamerade och återlämnade. De andra två kommer att reklameras om ägarna orkar dra i det, annars kommer de bara att bli liggande.

    Supporten sög kungligt alla gånger jag hade kontakt med dem (ett tiotal)
     
  3. Thundershit

    Thundershit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna utveckla lite? :)

    Vad var det som hade gått sönder på telefonerna? Varför gick dom sönder?
    Varför sög supporten kungligt? Fick du som du förväntat dig eller vad hände tillslut?
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Enklast är väl att du söker lite i forumet på galaxydelen. Jag har beskrivit rätt ingående de fel jag hade på min.

    Samsung hade ingen som helst del i att jag till slut lyckades reklamera den och var aldrig tillmötesgående när man beskrev problemen.

    För mig gick det bra till slut - jag fick tillbaka pengarna och kommer aldrig att köpa en Samsungmobil igen.
     
  5. svendolph

    svendolph Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fler som haft problem?
    Blev själv förvånad att man inte ska vända sig till butiken utan Samsung supportl

    Två ångerveckor har man när man handlar över internet så jag har bråttom nu att bestämma mig.
     
  6. kaah

    kaah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som vet vad som gäller när man har fått sin Samsung via en operatör med bindningstid? Måste man ändå gå direkt till Samsung?
     
  7. svendolph

    svendolph Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det ska man enligt Samsungs hemsida. Själv tycker jag man får standardsvar från supporten på varje fråga.

    Ex om förbättringar man önskar: Telefonen har inte den funktionen.
    Ex om man tycker något är fel: Prova annat simkort. Prova en fabriksåterställning

    Vore bra om supportfrågorna följdes upp i en supportlänk men man hänvisas åter till kontaktformuläret. Sen kan man ju ringa också, vilket jag ännu inte gjort och inte heller vill då jag personligen tycker det är lättare att skriva.

    Vad tycker du Thundershit? Är det jag som är kinkig?
     
  8. Rojpen

    Rojpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nej det måste du inte göra.. men men högsta sannolikhet så kommer din operatör hänvisa dig till Samsung då det är deras mobil.. dvs så som var enda återförsäljare gör i stortsett.
     
  9. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Förra telefonen från Samsung varjag grymt besviken på (i7500) och likaså Samsungs bemötande på supporten kring den. Men sen fick vi som klagat på i7500 ett erbjudande om att köpa nya Galaxy S till reduserat pris.
    Och den telefonen har inte varit annat än helt underbar och de gånger jag har varit i kontakt med supporten ang den telefonen så har de bara varit trevliga och hjälpsamma. Det är mina erfarenheter..

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER