Problem: Genväg till applista!

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av Frallan123, 11 dec 2022.

  1. Frallan123

    Frallan123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Samsung s21 5g.
    Jag ser beskrivningar överallt om hur man flyttar appar och genvägar till startskärmen men jag vill veta tvärtom?!
    I min applista har jag flera mappar. En av dem är tex "träning". En hemsida jag följer har tyvärr ingen app utan rekommenderar att skapa en genväg som dessutom ser likadan ut som en app. Problemet blir då oreda överallt! Jag vill ha allt som har med träning att göra i samma mapp i applistan och ha så lite kladd som möjligt på startskärmen. GÅR det ens att göra så? Och om inte, varför i hela friden inte då för?
    Väldigt otekniskt lagd förövrigt
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Du behöver nog skaffa dig en launcher, de flesta här använder nog Nova launcher, själv fastnade jag för Lightning launcher (det fanns en gratisversion av den tidigare men jag har den köpta versionen) men jag använder ingen längre (mitt behov för den försvann), det finns ett antal till launchers och det är väl i huvudsak en smaksak vilken man väljer.

    De ger mycket större möjligheter att lägga genvägar och även widgets i mappar precis som man vill och en massa annat som gör att man slipper en massa begränsningar för hemskärmen som Samsung har bestämt.
     
  3. Frallan123

    Frallan123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Försvinner rutmönstret då oxå? Jag AVSKYR när man inte kan bestämma själv vart man ska placera en widget. Allt blir osymmetriskt och fult
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    I Nova kan man placera i rutnätet eller mellan två rutor (så man tar upp två halvor)

    Screenshot_20221211-235756.jpg
     
  5. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Om jag förstår dig rätt så vill du lägga en URL genväg (genväg till websida) i mappen som finns i applistan?
    Det tror jag tyvärr inte är möjligt eftersom applistan är ett bibliotek över installerade appar, tror inte heller det finns någon launcher som klarar det.
    Däremot är det inga problem att lägga en sådan genväg på hemskärmen eller i en mapp som finns på hemskärmen.
    Vill du inte ha något på hemskärmen så lägg en vanlig favorit i webbläsaren du använder.
     
    1newbie gillar detta.
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    I Lightning launcher har jag för mig att det finns möjlighet att placera widget precis där man vill samt ändra storleken på dem genom att dra i hörnen.

    Jag hade ett antal widgets i mappar, var perfekt när jag bodde i Stockholm och behövde enkelt kunna se avgångstider för olika områden där jag reste ofta, öppnade rätt mapp och de widgetar jag valt visade direkt den information som jag behövde.
     
  7. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 537
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Popup widget kanske kan vara nåt för dig?