geotagga blogginlägg utomlands och app till att blogga

Diskussion i 'Allmänt' startad av walo, 6 okt 2011.

  1. walo

    walo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    vet inte riktigt vart jag skulle lägga denna eller rubriken på det hela.. det är så att jag ska utomlands till malaysia i 4 veckor snart.

    min stora frågan är egentligen hur jag ska kunna berätta för omvärlden om min resa via min htc desire, känns smidigast att kunna logga in på hotellens wifi med den och sen blogga något på den ifall det finns någon smidig app så man slipper surfa in på någon hemsida i opera, logga in och ha sig utan allt bara är i en app som man startar och sen i princip kan börja skriva och sedan trycker sänd. men sökte runt lite på blogg och dylikt i market utan att hitta någon träff som svenskar verkade använda

    min andra fråga är att jag läste att man kan geotagga sina blogginlägg via mobilen och det hade varit kul när jag är utomlands så folk ser vart man är. frågan är bara vad som behövs för det ska funka utomlands? funkar gps något sådär skapligt utan tillgång till "fasta mobilnätet" eller vad man säger eller går det bra med bara wifi?

    har även funderat lite på att fixa ett telefonkort eller vad man säger när man kommer ner dit så man kan ringa lite billigare inom landet om så skulle behövas, verkar ju bli tokdyrt att ens försöka ringa med sitt svenska abbonemang :\

    tack på förhand från en telefonamatör!
     
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER