Gillar inte Bluetooth

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by bd85, May 24, 2010.

1. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som bluetooth inte är desire:s starka sida.
    Har suttit å försökt skicka filer mellan pc (win7) till tele men funkar inge vidare. Dom hittar varandra men kan inte skicka nått.

Desire:n dör/krashar också vid jämna mellanrum då man slår på bluetooth och söker efter datorn. Nått ni har upplevt?
    Börjar va rätt många buggar/fel på denna lur, hade förväntat mig mer för 5000:-

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör förvisso mac och jag har inga större problem att skicka filer till telefonen. Att skicka filer från telefonen är en liten annan femma... men det går om man kör via ftp över bluetooth.

Jag skulle till och med hävda att det är smidigast att skicka filer till telefonen via bluetooth, om det inte rör sig om större datamängder förstås... (film, musik)

Vad har du för programvara för att skicka filer? ofta kan sådant ställa till det ganska ordäntligt... mina erfarenheter av bluetooth och windows är att det brukar vara strul. (men sen har jag inte använt windows sedan nån gång mellan XP och vista så saker kan ändras med tiden)

3. AcidDroid

AcidDroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma sak för mig med. BT-Headset funkar fint men så fort man skall skicka filer till dator eller andra telefoner så häcktar någon bt drivare eller så blir det reboot, på Legend är det inga problem.

4. floordust

floordust Youth Droid Medlem

Telefon:
    S24

MINA ENHETER

Telefon:
    S24
    Samma här, kraschar och ibland även rebootar. Har testat med diverse program.

5. Pallee

MINA ENHETER

Vilka program använder ni för att skicka filer till datorn? Finns det någon bra filhanterare med bluetooth objectpush stöd?

6. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har lite problem med mina Sennheiser mm200 lurar. Ibland när jag sätter igång dom så rebootar telefonen.

7. sandpappa

sandpappa Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Har liknande problem på min stationära när jag ska föra över. Inte då att den kraschar utan att det bara inte går. På min laptop fungerar det ypperligt! Tror det har med bt dongeln att göra...

8. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, tyvärr. :ehm:

9. peppo

peppo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mina SE MW600-hörlurar fungerar katastrofalt dåligt med min Desire. Som ni nämnt så kraschar det rätt ofta (reboots), men mest irriterande är att de frånkopplas flertalet gånger under t.ex. en 30 minuter lång cykeltur. Trots att telefonen är i fickan, max 60 cm bort.
    Får hoppas på nyare/långt förbättrad bluez-stack i FroYo.

10. peppo

peppo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mina SE MW600-hörlurar fungerar katastrofalt dåligt med min Desire. Som ni nämnt så kraschar det rätt ofta (reboots), men mest irriterande är att de frånkopplas flertalet gånger under t.ex. en 30 minuter lång cykeltur. Trots att telefonen är i fickan, max 60 cm bort.
    Får hoppas på nyare/långt förbättrad bluez-stack i FroYo.

11. Pallee

MINA ENHETER

Har inga större problem med min BT. Det enda jag har märkt är att mitt SE MW600 kopplar ifrån sig ibland när man ansluter till ett wlan... annars så har jag inte så mycket att klaga över. Skulle faktiskt säga att det fungerar över förväntan.

Om ni har några speciella tillfällen som er desire alltid kraschar posta gärna så mycket detaljer som möjligt så ska jag försöka replikera. Det kan ju vara så att jag inte använder vissa funktioner eller att någon app ställer till det som jag inte har installerad...