@stening, raptor och MatDiggy, har ni inte fått någon hjälp med detta kan jag iaf berätta hur jag gjorde för att installera Ginger yoshi 1.2 med Android 2.3.4!
OBS! jag är inte alls bra på detta och det finns en del riskabla steg i följande "guide"! Du gör allting på egen risk och jag eller någon av skaparna av programmen jag länkar till är inte skyldiga till de skador du kan orsaka på din telefon!
Ifall du funderar på att följa denna guide så var för guds skull inte blyg och skicka mig ett PM eller adda mig på Steam så kan jag svara på frågor du har (steam: Addeka). Skriver detta vid 03:27 på en torsdagsmorgon så hjärnan är lite mosig, kan ha skrivit fel eller missat något/några steg. Tag god tid på dig att fundera över ingreppet för att inte skada telefonen i onödan.
Gör en backup på dina kontakter, ev. mail och sms och ta en backup på din telefon efter att du rootar den med indikas guide för att försäkra dig om att ha en backup att gå tillbaka till om det går åt skogen. När du byter Radio och/eller SPL så fungerar dock inte din backup då den backupen är en avbildning av din rom du hade då du genomförde backupen, och din rom du hade innan du bytte radio/SPL är förmodligen inte kompatibel med din nya Radio/SPL.
Blev mycket text där, ursäktar! Men här kommer i alla fall min beskrivning av vad jag gjorde för att installera Ginger Yoshi 1.2!
Steg 1: Följ indikas guide här på forumet:
https://swedroid.se/forum/23736-guide-den-ovetande-roota-din-magic32a-forsta-gangen.html
Stort tack till indika, grym guide, se till att tacka honom!
Steg 2: För att slänga in Ginger Yoshi behöver du byta Radio och SPL med programmet RadioSwitcher(OBS! känsliga saker, känner du dig ovillig att göra någonting som har stor chans att bricka luren bör du nöja dig med steg 1 och inte läsa längre!)
Steg 3: Lägg in
http://droidbasement.com/g1/kernels/...-fp-020711.zip och Ginger Yoshi 1.2 (
Ginger yoshi 1.2.1 (android 2.3.4) for 32b and 32a old and new radio ^_^ - xda-developers) på roten av ditt minneskort(1.2.1 är bara för dem som 1.2 inte funkar för). Stäng av telefonen och boota den i recovery-läge(håll ned Home+Power istället för bara Power). gör en wipe på factory data från Wipe, wipa därefter dalvik-cache och din vanliga cache osv.
Gå därefter till install zip from sdcard (eller vad det nu heter, tror ni kan lista ut det själva). installera Ginger yoshi 1.2, följ anvisningarna nedan. Installera därefter boot-cm_2365.11_ds...zip. starta om telefonen.
ginger yoshi installation: låt den tugga på och välj no på ext4 om du inte fixar till detta(berättar inte hur man gör i denna guide då jag inte orkat fixa det själv), välj därefter 60mb swap, tror att det ska ge mer virtuell ram-minne iaf. upplever i alla fall ingen försämring jämfört med att inte göra det. Sedan får du välja launcher, launcher 2 är stock och zeam är en annan launcher. Jag valde själv launcher2 för att sedan installera LauncherPro(som nu fungerar då du har 2.3.4!). Glöm sedan inte Kernel-installationen.
Steg 5: var lycklig och skryt över att du har Android 2.3.4. för alla dina vänner som inte har en custom rom!
Hittade ingen länk till RadioSwitcher, har inte använt den sedan första gången, försöker leta upp en länk eller laddar upp den version som jag använde av programmet till någon mirror så ni kan använda er av denna.
Vill dock återigen påpeka att det är farligt att byta SPL och Radio!
Jag hade noll koll när jag ändrade min SPL och Radio och som tur var lyckades det för mig, det innebär inte att ni har samma tur.
Jag är inte alls insatt i detta och om denna "guide" involverar några onödiga/dumma steg så får någon gärna påpeka det, jag delar bara med mig av vad som fungerade för mig när jag tröttnade på min Stock-magic! ställ som sagt gärna frågor och tänk på att slänga iväg ett PM och/eller lägg till mig på Steam.
Mvh Addeka
Click to expand...