Gingerbread 2.3.4 Till Galaxy Mini är här!

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Pata, 20 jun 2011.

  1. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  2. RambIer

    RambIer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det om man uppdaterar, blir telefonen fabriksåterställd då eller är appar, kontakter osv kvar?
     
  3. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du gör en backup under installationen i kies och den blir återställd som den var innan när uppdateringen är klar.
     
  4. knax

    knax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga problem med uppdateringen (tack vare detta eminenta forum fick jag både veta att uppdateringen var släppt och hur jag skulle installera den) och telefonen blev snabbare och lite snyggare. Jag upplever att den hänger sig mycket mer sällan nu, kanske max en gång i veckan så här långt.

    Men jag har fortfarande samma problem som tidigare med WiFi, som ibland helt och hållet vägrar att fungera. Jag kan ansluta, logga in och få IP-adress av mitt LAN, men telefonen står kvar på "Erhåller IP-adress", fast routern säger att den har levererat den. Därefter startar telefonen om WiFi, ansluter igen och fastnar åter på samma ställe, i en evig loop. Omstart och avstängning/påslagning har jag testat utan framgång. Är det fel på min lilla Mini eller är detta ett känt problem?
     
  5. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu stoppade jag i min ANOVO-mini i datorn och körde Kies och kan ni tänka er, den ville lägga in en uppdaterad programvara så jag testade och det funkade. :)
    PDA: S5570XWKQG
    PHONE: S5570XWKQ5
    CSC: S5570OXFKQ6
     

    Bifogade filer:

    • Mini2.JPG
      Mini2.JPG
      Filstorlek:
      30,7 KB
      Visningar:
      147
  6. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Samma här. Otroligt nog så fungerade det hela snabbt och smärtfritt. Dock kvarstår ju fenomenet med att man skickar en fråga till Samsungs support med inte sällan får svar på något helt annat än det man frågade om.
     
  7. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det har gått snabbare att få svar från Samsung på facebook än att ringa kundtjänst. Otroligt.
     
  8. Tankspridd

    Tankspridd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har gått tillbaka till froyo !

    Det uppstod ett konstigt fenomen med telefonen efter den nya uppdateringen som gör att mikrofonen stänger av sig / slutar fungera efter en stunds pratande
     
  9. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag tror du bara råkade ut för samma sak som mig, nämligen fenomenet att du parkerar samtalen genom att din hud ligger an mot skärmen. Jag ställde in telefonen att avsluta samtalen med powerknappen och det löste alla problem för mig. Innan höll jag på att bli galen på eländet. :cool:
     
  10. Tankspridd

    Tankspridd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har testat den varianten också :)

    Dock kopplas inte samtalet ner utan det är bara mikrofonen som bryter
     
  11. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Japp, det var det jag menade med att man parkerade samtalet, så testa följande om du inte redan gjort det:

    1. Samtalsinställningar > Extra inställningar > kryssa i "Slå på närliggandesensor"
    2. Tillgänglighet > kryssa i "Strömknapp avslut. samt." för att använda powerknappen till att avsluta samtalen.

    Detta gjorde att jag slapp fenomenet att telefonen trodde att jag pillade på skärmen när jag hade den mot örat. Jag var två millimeter från att kasta den i väggen innan jag kom på vad det var för fel.

    (kom just på att du gick tillbaka till Froyo, men andra kanske har nytta av infon)
     
    Chess gillar detta.
  12. Tankspridd

    Tankspridd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har hittat lösningen på mitt problem

    Nu kör jag S5570XXKPK_S5570XXKPK_S5570SERKPK

    Med denna versionen av gingerbread har jag inte fått ett enda problem ( närliggandesensorn fungerar numera som det är tänkt )
     
  13. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som fick halverad batteritid efter uppdateringen?? Lite smått chockad... Inte ändrat användningsmönster eller installerat någon ny app sedan Froyo var inlagt.
     
  14. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Har du uppdaterat med den officiella Gingerbread som kom med Kies eller har du uppgraderat med en icke officiell utgåva? Många har haft problem med udda varianter av Gingerbread som de hittat här och varstans. Kontrollera via Kies att du har senaste Gingerbread och kontrollera även att du inte har onödigt många program igång i bakgrunden på din telefon. Noteras ska att efter min uppgradering så har jag betydligt bättre batteritid än innan. Laddar kanske var tredje/fjärde dag eller så.
     
  15. lappen81

    lappen81 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    GB låg på telefonen när jag köpte, som max har jag lyckats krama ur lite mer än 3dagar ur telefonen utan laddning med måttligt användning. Alltså sms+telefon och minimalt med spel. Har iofs stängt av wifi dragit ner skärmstyrka osv.
    Vet ej om det är lite men det verkar motsvarar min gamla nokia 3310 classic.
     
  16. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    3 dagar är vad du kan räkna med av denna telefonmodell. Det är en telefon med mycket större skärm och andra saker som drar mer ström. Nokia 3310 drog mer ström eftersom det var en starkare sändare i dem och en helt annan teknik som inte alls var lika strömsnål som mycket av dagens teknik. Den enda modell jag vet håller drygt en vecka är Sony Ericsson T700 - den var jag supernöjd med och har faktiskt beslutat att fimpa android för att gå tillbaka till "old school" igen.
     
  17. shma666

    shma666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag laddar varje natt oavsett. Det har jag gjort med alla telefoner i princip. Batteriet räcker för intensivt användande en hel dag vilket räcker gott och väl