Gingerbread 2.3 i Q1, sånt gillar vi :)

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrBase, 31 dec 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har testat den läckta versionen.. och jag anser inte att vi har något att se fram emot i 2.3
    Sense gör ju att inget av det nya UI syns.. och vad gäller hastigheten tvivlar jag att det förbättrades :P Visst har HTC gjort några ändringar i Sense UI men inget som man kan jubla för :P

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Princip så jag kände när jag kollade på den "nya" sensen i 2.3... känns så jävla lamt och jag tänker dra mig i kragen någon dag och ta bort skiten >< Men batteriförbättringen lär ju vara bättre i stock 2.3 än 2.2, eller?

3. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

fast ännu bättre med leedroid:D

4. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tror inte man ska dra några slutsatser om vare sig prestanda eller batteritid från den läckta versionen. HTC har ju inte släppt den än så det är ju omöjligt att veta om det är den slutgiltiga versionen eller om det bara är en testversion.

Vill man ha bra prestanda och batteritid så är det nog bättre att köra en custom 2.2 som utvecklarna hunnit finslipa ordentligt.

5. Kirill

Kirill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eftersom 2.2.1 släpptes innan jul, och man inte har fått den än så är ju frågan när fasen man kommer få 2.3 o_O.

Har man en delay på 3 månader så lär vi ju få 2.3 först mot Q3, om man jämför i den takt man får 2.2.1 som släppts Q4 2010. :mad:

6. Baboon

Baboon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas Gingerbread släpps snart. Är inte fullt så förtjust i 2.2. Förekommer lagg rätt så ofta.

7. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

undrar bara en liten sak ifall man måste in med orginal rom för att kunna uppdatera? just nu har jag Revolution HD med 2.2.1 och skapa: 1.72.405.3

8. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Japp i värsta fall brickar du telen

9. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Fast jag har ju en orotad orginal backup på sd kortet! ska de inte bara vara att återställa den å sen uppdatera? fast dom lär ju spotta ut roms med nya 2.3 ganska snabbt efter realease antar jag!

10. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Eeh, lika bra att vänta, Mike som gör revolutionroomen håller ju redan på med en 2.3a, så det lär ju komma en stabil och grym samtidigt om inte innan HTC får ut en...

flickvännen skaffade sig en Desire HD, och föst nu insåg man vilken extrem prestandavinst+batteritidsvinst man har med Android Revolution inflashad...