Gingerbread till HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jaxos, 19 maj 2011.

1. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Att ni får mer minne beror på ominstallation. Det upplevde jag förut när jag gjorde total återställning.

Kör med CM7 och Handcent SMS funkar prima. Inga problem med 2.3. Dioden lyser blått som den gjorde innan.

2. Gustavo

Gustavo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick samma problem när jag la in senaste Oxygen. Fick det att fungera efter lite trixande men kan inte säga exakt vad jag gjorde. Installerade om handcent sms och sen ändrade jag lite i inställningar för notifications.

3. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
  4. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Funderar på att installera GB-updaten, men har lite funderingar först. Är det fortfarande på svenska? Eller är det bara engelsk version på OS:et?
    Sen undrar jag vad dom egentligen tagit bort från denna update? Har dom verkligen tagit bort inbyggda SMS/MMS-appen? Har dom tagit bort några andra apps också?

5. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

6. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  7. pettson

pettson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den e på svenska om du vill. Precis som du startade telefonen första gången.
    Sms funkar för mig, vet inte varför nån hade problem. Det kan ju lika gärna vart operatörsfel.
    Ficklampan är borta (går ladda ned)
    Alla wallpaper utom original är borta, dock är alla live wallpaper kvar. (Också konstigt)
    Säkert mer. Fattar inte varför de behöll aktier-appen däremot när de ändå rensade.

Är nöjd, lär ju inte vara sämre än 2.2 iallafall. Perfekt om man inte vill/får roota jobbtelefon.

8. owziee

owziee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41
    Telefon 2:
    Google Nexus 5X
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 10.4
    Platta 2:
    Nexus 9
    Var värt updatera från 2.2 trots allt. Stor prestanda ökning, speciellt i spel & scrollning i olika appar känns äntligen "iPhone smooth". Grym förbättring av zoom funktionen när man markerar text osv.

9. kepn

kepn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter återställning av alla appar, och ett par dagars normal användning så finns cirka 30meg ledigt, vilket är ungefär som förut, kanske något bättre. Det är ändå klart värt att uppdatera enligt mitt tycke, även om man inte vinner så mycket lagrinhsyta som man hade hoppats på. Har själv märkt några klara förbättringar mot förut:

Det går mycket snabbare att skicka sms, vet inte varför, men snabbare går det i alla fall. Förut så "tänkte" telefonen lite innan det skickades, nu sticker de iväg direkt.

Det tutar upptaget, med toner, i örat om det är upptaget... Kanske bara min telefon som betedde sig så, men bra är det.

Tycker, men kan vara inbillning, att samtalsljudet är lite bättre. Hade lite brus förut som nu är borta.

Mycket smågrejer som är bättre, som tidigare har nämnts här, såsom bättre möjligheter att kopiera/klistra in och markering av text.

Batteritiden för min del är densamma som förut. Den klarar en dag, knappt, med någon timmes surf, ett tiotal normallånga samtal och lite pillande med appar.

Det var engelska när installationen var klar, men busenkelt att ändra förstås.

10. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Testade att fabriksåterställa tjejens telefon med FroYo innan uppdateringen till GB.

137 MB ledigt. med en helt clean telefon utan googlekonto eller något syncat till den vid uppstart.

Tyvärr missade jag att kolla ledig mängd data efter uppdateringen, men enligt informationen längst ner på applikationslistan så är det 147 MB totalt som är tillgängligt av internminnet.

Å andra sidan så är dessa siffror helt meningslösa i sammanhanget. Man kan spara på utrymme med uppdateringen även om den tar MER utrymme efter installationen. Har man exempelvis dragit ner på antalet "skrotappar" så blir det färre appar som man per automatik uppdaterar, såvida man inte använder dessa. Exempelvis Gmal, Facebook etc.

11. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Är Gmail appen med bortbantad?

12. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Ah, miss av mig. Den är inte borta.
    (det hade dock varit bra om den var det, liksom alla appar som helt enkelt bara skulle kunna tankas ner från market.)

13. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag synkar 4 gmailadresser så jag vill nog ha den kvar ;)

14. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

En inbakad app innebär väl att man behåller både originalet och den aktuella versionen vid en uppdatering?
    Känns ju onödigt att ta upp utrymme med appar som Gmail och Maps, som ändå finns på Market.

15. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Multipel identitet? Dubbel skizofreni?

:cool:

Sorry, kunde inte motstå frestesen när jag såg att du hade 4 gmailkonton...:P

16. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Funderar på att slänga in 2.3 uppdateringen men har bara två frågor.

Min telefon är rootat nu (men jag kör stock rom), kommer den även vara rootad efter att jag uppdaterat?

Om jag gör en säkerhetskopia med ClockWork, kommer jag då att kunna återställa telefonen till 2.2 om jag har uppdaterat till 2.3?

17. spitzofren

spitzofren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej telefonen kommer inte vara rootad. Och nej du kommer inte kunna återställa med ClockWork.

18. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Off topic:
    Det beror ju lite på vem av mig du frågar;)

Nejdå, så illa är det inte. Men jag har använt Gmail sen starten och tycker det fungerar bra, så jag använder det till väldigt mycket. Jag kör min privatmejl och utöver den så kör jag tre st arbetsrelaterade Gmail.

En är kopplad till mitt "vanliga" jobb där kör jag diverse register jag behöver ha tillgängligt då det fungerar bättre än över den vanliga e-postadressen som synkas via den vanliga e-post appen.

En är kopplad till mitt "på sidan om jobb" där jag och en kompis sköter ett par databaser och en webbsajt åt ett företag. Fungerar som supportadress samt att jag får löpande "bilder" av hur databasen fungerar så vi ska kunna ligga steget före hela tiden.

Ytterligare en adress är support till kompisens företagssida som jag sköter om när det behövs.

Allt det här fungerar mycket bättre via Gmailen än den vanliga e-posten då "pushen" fungerar kanon. Från början hade jag allt samlat på en arbetsadress, men det blev ganska rörigt och det här är ett enkelt sätt att hålla isär det hela på.

Så det är kanske inte så kluvet trots allt :cool:

19. chrizby

chrizby Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du vill fortsätta köra med ROOT men vill ha senaste 2.3 stock rom så skulle jag rekomendera Elelinux 2.3 stock: Zippyshare.com - Elelinux-Gingerbread-Sense-2.3.3.zip, helt orginal fast root med apps2sd+.

20. 850-t5

850-t5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är väl klart att det funka om ev kör CM7.
    Men nu var frågan om varför det inte funkade på GB 2.3 som nu släpptes i veckan?