Gingerbread till HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jaxos, 19 maj 2011.

1. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är väl alltid roligt att ha sakerna uppdaterade med senaste även om det är minimalt. Jag tror även att du tycker det!

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jäkla surt, men samtidigt förstår jag HTC på nått sätt.
    Dom har nog haft abitioner att få in en ordentlig uppdatering av nyare Sense ihop med GB och det funkade antagligen inte. XDA folket fixar detta med fulhack som sagt med div tweaks och användande av att flytta över partitioner på SD. Egentligen bättre att dom säger "stopp" än att det blir nån halvmesyr.. Men som sagt, skitsura nyheter :-(

Last edited: 14 jun 2011
  3. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Ja, den teorin är jag också inne på. Klart bra av HTC att s a s hellre ta skit för detta än klämma in den i Desire och göra problemet med minne ännu värre - och få skit för DET...

4. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag överlever helt klart utan 2.3 men tycker att HTC agerar lite märkligt. De har sagt q2 ganska länge nu och denna kovändning 14 dagar innan deadline får mig att ifrågasätta deras kommunikation med kunderna.

Detta stärker mig ännu mer i min åsikt om att när det gäller androidlurar så skall man nog satsa på pure google experience om man vill ha uppdateringar.

5. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Glöm inte att alla nya telefoner har bättre hårdvara som inte kommer att begränsa på detta sättet.

Dessutom så har flertalet tillverkare skrivit på ett 18 månaders uppdateringsavtal med Google som ska gälla samtliga telefoner som dessa tillverkare skeppar. Det offentliggjordes vid en Google konferens i våras. Exempel på tillverkare som ska garantera uppdateringar under minst 18 månader är HTC, SE, Samsung, Motorola mfl.

Så det här med uppdatering ska nog bli bättre och bättre :)

6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De garanterar att uppdatera i 18 månader så länge hårdvaran klarar den nya versionen.

7. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Antar att det främst har att göra med att internt utrymme, precis så som de skriver. De uppgraderade HBOOT-versioner som finns tar ju bort hela /cache, en partition som används för OTA-uppdateringar, för att få plats med nya sense+appar. Av uppenbara skäl kan inte HTC ta bort denna partition, och att installera att utökat A2SD-stöd i stil med Darktremors script känns inte som en "proffsig" lösning. Så visst, det är tråkigt men samtidigt inte helt oväntat/osannolikt.

8. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

...och en orsak till att Wildfire S kör samma specs och kan klara 2.3 och Sense 2.1 är nog att det är en MDPI enhet, inte en HDPI enhet som Desire?
    (större upplösning på ikoner och annat) Sense 2.1 bli antagligen mindre på en Wildfire S.

9. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 113

MINA ENHETER

Som tidigare sagts så är ju skillnaderna små mellan Froyo och Gingerbread, det enda som är kul är typ TV animationen :) , själv kör jag rootat sen länge och är hur nöjd som helst med min telefon. Har ingen brådskande alls med att köpa en ny. Misstänker dessutom att en CustiomROM kan erbjuda betydligt mer än HTCs uppdateringar. Deppa inre ihop nu ni som väntat, våga roota och upptäcka telefonens riktiga potential!

10. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

HTC Sverige verkar fortfarande hålla fast vid att HTC Desire skall få Android 2.3.

Nedan är svar ifrån HTC Sverige:

Tack för din förfrågan.

Vi har inte fått någon bekräftelse att Desire inte kommer att få Gingerbread. Även om HTC skrivit det på Facebook så är det inte en säker källa. När vi fått bekräftelse från de högre avdelningarna så kommer vi kunna bekräfta det.

Känns konstigt att man skickar olika signaler inom HTC...

11. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Vore ju häftigt om Skandinavien blir ensamma i världen om Gingerbread... :-) Men jag vet inte hur det skulle kunna gå till.

Skickat från min Desire Z med Tapatalk Pro

12. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Wildfire S har lägre upplösning än Desire.

13. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1

Haha så det är egentligen inte htc själva som skriver på facebook och kommunicerar med sina fans eller? vilket skitsnack det är känt att vi i norden är sist med allt, kan garantera att det kommer om några dagar att den inte kommer om htc i frankrike har sagt den inte gör ska vi då här få den.. knappast.

14. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har nog sagt det innan och säger det gärna igen. Det är bara att roota och leva lyckligt med Gingerbread som jag gjort sedan det funnits tillgängligt :)

15. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Anledning till att jag inte rootat är att jag vill att allt ska fungera utan en massa krångel.
    Hur upplevs de rom:s som finns ute nu? Är det något som inte funkar eller stöds, flyter det hela på som en orginalrom?
    Med andra ord, jag vill att det flyter på som en orginalrom, gör det det?

16. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Personligen börjar jag tröttna på den här attityden som folk har: "Det är bara att roota så slipper ni problem".
    Alla är kanske inte intresserade av rootning, men det är ju fortfarnade kul med senaste programvara. Speciellt om man fått sin telefon genom jobbet så kanske man inte vill riskera någonting.

Jag läste nånstans att ungefär 10% av alla iphones är jailbreakade. Jag har försökt hitta en liknande siffra för Android och rootning, men icke. Jag skulle gissa på ungefär 10% eller lägre. Resten skulle alltså dra nytta av en officiell uppdatering.

Det är synd att så många är så trångsynta och inte kan förstå att alla inte tycker som dem...o_O

17. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Javisst, några högupplösta ikoner gör säkert en enorm skillnad på mängden minne som går åt. (eller inte!)

18. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag ställer samma fråga. Finns det någon GB rom som flyter på lika bra som en original GB rom?

Pixeln gillar detta.
  19. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Med stor sorg i hjärtat måste jag byta till Samsung...

20. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Funderar också starkt på det!