Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Så vi får vänta Q3 nästa år innan det blir någon uppdatering?

2. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Android 4.0 ICS not coming on OPTIMUS 2x confirmed. - xda-developers

well i hate to tell you but i told you so....
    looooong time ago

P.S Samsung Omnia HD Aaaaaalllll over again. In your face....

Det som e synd är att det finns ingen telefon där ute som jag kan tänka mig köpa (slösa pengar på)

Samsung s2 känns så gammal nu och jag provade den faktiskt. Känns billig på nåt sätt.
    Iphone 4s, väl det är ingen riktig uppgradering
    Samsung nexus med 5 mp kamera hah. Tror inte det.
    Jag får väl vänta på när Arm a15 kommer ut då ska jag köpa en ny telefon.
    Just nu så finns det ingen annan telefon jag kan tänka mig slösa pengar på.

P.S 2
    Ni som tänker skriva och klaga till LG förlora inte eran tid på löjligheter för det kommer aldrig att hända. Släpp det bara.
    Googla Samsung Omnia HD för det finns ton av klagomål. Dom uppdaterade telefonen först efter 8 månader och efter mega klagomål.
    Så nästa gång ni tänker köpa en telefon. Googla weben och se historiken.
    För mig Samsung och LG är ute ur bilden.

Last edited: 19 okt 2011
  3. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag förstår inte hur LG kan vara ett så genomrutten jävla skit företag! Ush, jag kommer aldrig röra något som har med LG att göra och se till att alla i min bekanskapskrets gör detsamma, det blir min lilla hämnd.

Just nu får man väl bara acceptera att man har gjort ett misstag med att köpa telefonen och vänta på en CM7 version med duglig samtals kvalité för att få ut kanske ytterliggare 6-7 månaders använding av den. Sen hamnar den på skroten. Kan inte ens sälja skiten med gott samvete!

4. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag som började tro att anledningen till att Gingerbread uppdateringen är så kraftigt försenad berodde på att LG arbetade på en ICS uppdatering istället. Nu när LG har sagt att ICS inte kommer fattar jag inte alls vad LG håller på med. Om inte LG släpper Gingerbread innan det här året är slut ska jag göra allt för att få min mobil reklamerad.

5. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

LG skryter om att dom är först med bra hårdvara visst vilket tel företag som helst kan bygga tel med bra komponenter men att få till mjukvaran är det värre med. Jag har skickat 4 mail till Lg support och inte ett enda svar har jag fått än. Dom skiter fullständigt i sina kunder. Hade tänkt köpa en Lg plasma nu innan jul men nix får bli någe annat märke. Tror ärligt talat att folk inom LG inte själva vet hur det ligger till med uppdateringar till 2X. Hur svårt kan det vara då andra märken får fram uppdatering efter uppdatering.

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Varför vänta så länge?
    Det tar ju några månader med turer fram och tillbaka innan du får igenom din reklamation efter vad jag förstått. Och om du då väntar till jul lär du ju inte få igenom reklamationen förens till sommaren.

7. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Gå in på facebook. Lg Sveriges sida och posta. Deras nyhetsposter håller på att bli helt ägda av o2x ägare.

Sent from my LG-P990

8. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nu så har man börja spamma LG sverige på Facebook hehe. Fast dom är kassa på att svara inte ett svar har jag sett där.

9. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Länka deras FB hittar den inte :(

10. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Såg det idag! ;)
    Det säger ju rätt så mycket hur viktig denna uppdatering är för oss. Jag hoppas att LG förstår det.
    Många kommentarer LG svarar på säger ju inte så mycket om när uppdateringen släpps. Dock ger denna kommentar angående Gingerbread och Ice Cream Sandwich åtminstone en bättre uppfattning om hur LG arbetar:
    Vår relation och avtal med Google sköts från LG's huvudkontor i Korea, så vi kan inte kommentera det här från LG i Norden. Även utvecklingen sker till största del där. Vi är glada för att få feedback och ledsna över att Gingerbread blivit försenat, men vi har fortfarande inga andra besked än att uppdateringen ska komma till Europa under hösten. Vi lovar att ni här på Facebook ska bli bland de första att få information när vi har den.

Jag läste också på LG Sverige:s Facebooksida angående en kommentar där en person påstår att han hade läst att Gingerbread uppdateringen är uppskjuten till December:
    Utifrån vad vi har hört så är det fortfarande under hösten som gäller, så att det skulle vara framskjutet till december stämmer inte. Vi förstår att ni är ivriga att få Gingerbread och beklagar att ni känner att ni får vänta. Samtidigt hoppas vi att ni uppskattar att vi testar 2.3 grundligt innan vi lanserar den till er användare.

http://www.facebook.com/LGsverige?ref=ts

Last edited: 19 okt 2011
  11. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    SamDroid gillar detta.
  12. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

13. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tror att följande saker kommer att hända.
    Min vilda gissning är att lg kommer att dra sig sakta ur europa marknad ett tag. Dom kommer att prioritera asien och usa mest. Tills det här tystnar.
    Vi snackar om en period av minst 2 år. Vissa modeller kommer fortfarande att finnas för europa marknad men det är bara att vara med i spelet och inte delta helt o hållet. Vi snackar om väldigt billiga modeller som inte utmärker sig på något sätt. Låt oss säga modeller för seniorer och barn med lite candy stil. Nåt åt det hållet.
    Däremot kommer dom att pumpa ut massa nya modeller enbart för usa och asien men i asien kommer dom att släppa telefoner bara man drömmer om. Asså nu snackar jag om hi tech onani.
    Folk kommer att vara mest upptagna med sina liv och då glömmer man.
    Någon annan gör stor tabb och då blir man koncentrerad på det. Vad händer då
    Jo, man kom inte ihåg vad som hände med lg för dom är inte tillgängliga som märke just i europa men man ser på webben att det finns telefoner som man tappar andan. Man skapar vill ha begäret.
    Man börja drömma att man vill ha en sådant produkt.
    Då tillverkaren kör en sån kund undersökning om varumärket och själva produkter och inser att folk har glömt.
    Då kommer man tillbaks och skapar en produkt för just den marknad när konkurrenter kqn inte visa upp något bättre.
    Ja typ först i världen dual core iden.
    Ja då den gången kommer det att bli wow faktor, först i världen ?...

Samma sak hände Motorola att dom drogs ut ur marknaden men jag själv kommer inte ihåg varför men det MÅSTE finnas nån anledning.

Helt plötsligt är dom borta. Det måste ha hänt något.
    Varför jag inte vet är att jag var aldrig intrwsserad av Motorola produkter.
    Men även jag påverkas av intresse för Motorola med sina kommande produkter och höjer ögonbryn med tanken, ja du det här kan jag köpa, utan att veta historiken vad är det som har hänt. Kevlar här lapdock där och då får man intresse igen.

Man har glömt.

Men när man som jag vet problemet, man var där då glömmer man aldrig sånt.

Samsung är borta för mig för dom gjorde största tabbe med Omnia Hd vilken var då världens grymmaste potential. Tänkte aldrig mer en Samsung igen. Det var allt som en farsa. En dålig.

Efter att ha varit med om samma sak med LG kommer jag att tänka i samma spår som med Samsung. Tyvärr men det e så.

Jag har aldrig haft problem med telefoner som typ sony ericsson och nokia har skapats. Herregud nokia var kungen för uppdateringar. Vi snackar om tiden från jurassic park eran.

Htc ser ut att vara ett bra märke när det gäller service och uppdateringar även iphone.

Jag skulle vilja veta vad hände med Motorola, någom som var där, inblandat i det hela.

Det som är positivt för just nokian är att dom såg, dom verkligen insåg aj vi har problem lös det här nu. Man kan känna faktiskt deras tankar. Dom insåg att något inte stämde. Dom massproducerade modeller för pengarnas skull med då nände det något. Det blev ett överflöd. Servicen minskade och ingen var längre intresserad av nokian som förr. Men deras steg med meego är helt enkelt suverän ur perspektiv att locka intresset. Något nytt. Inga telefoner längre med wow effekt men npgot annat. Man ser att dom vill hitta på något. Hitta vägen tillbaks men att dom egentligen inte struntade i folket utan dom erkänner sitt fel. Hur?

Inga riktig bra telefoner. Inget man just springer till butiken och köper.
    Utan ej wow effekt. 600mhz processor ett bra tag, fixed focus. Dom gör det med mening för vem kommer att köpa det egentligen. Dom erkänner.
    Dom tappar marknad hela tiden men dom vill göra något bättre. För tekniken fimns där, allt finns men dom letar efter effekten för då kan dom resa sig stort igen.
    Att det är wp7 det vet jag inte men något skumt är på gång hos dom.

Ingen nokia fanboy men jag försöker analysera på det sättet.
    Det har gått mer än två år utan att dom egentligen lyckas med något fast problemet är där.

Men en sak är säker jag kommer aldrig att glömma Lg och samsung
    Inte för att det är dåligt märke eller att det är fel på en ras eller något i det sammanhanget utan hanteringen av marknadsföring och kundrelationer.

14. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Du skulle kunna lägga till Sony Ericsson på den listan... de storsatsade på sin Xperia X10-serie (med 1.6). Sedan släpptes 2.1 i samband med att Google införde 2.3. Istället för att bry sig om sina kunder med en X10-telefon så släppte de Xperia Arc (2.3). -.-

15. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Och HTC toutch diamond hade en sådan liten jävel eller har kvar den än i dag i någon låda.Den telefonen gjorde mig hårlös och galen.

16. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Önskar en tysk tillverkare börjar producera mobiler och ser till var borden ska stå
    vem kommer ihåg siemens sl45. den var fräck...

Last edited: 20 okt 2011
    n'Anders gillar detta.
  17. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Undrar om GB kommer till LG2X överhuvudtaget. Det här liknar ren katastrof och LG är 100% opålitliga. Ett klockrent skitföretag på många sätt. Det tål att uppreps, LG kan glömma allt vad köp av deras produkter heter i framtiden.

18. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Tysk?

Det finns en anledning till varför siemens inte gör telefoner längre... har vänner som hade siemens och de hatade dom.
    Jag har haft nokia-telefoner som gjort mig galen.
    Även Sony Ericsson.
    Nu köpte jag en SGS II och listan på vad den kan som min LG2X inte fixar växer för varje dag.

19. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Hösten är slut nästa fredag. Egentligen är den redan slut för norrlänningarna. Och vi har sett 2.3? Jag blev lovad GB till 2x redan efter någon vecka....
    Nu ska jag in och mobba LG på Facebook... Sanningar svider ibland.

20. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Den kommer om två veckor ;)

och om två veckor... kommer den om två veckor...