Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kan säga så här. GB uppdatering kommer att komma oavsett.
    Sista datum för uppdatering är beräknad som senast sista februari 2012. Varför?
    Jo för att det är precis ett år efter realesen. Och då menar jag att under garanti tiden så är dom obligatoriska att släppa version dom har markandsfört och det är GB 2.3
    Så dom kan släppa 2.3.1 om dom vill. spelar ingen roll.
    Ifall dom inte släpper GB till sista februari blir det stora problem för dom. Spelar ingen roll vart i världen.
    Här i Sverige blir det rättegång plus kompensation för alla som har köpt den telefonen och reklamation, omedelbar verkan.
    Så dom kommer att släppa GB i alla fall. Det tror jag säkert. Ingen är såååå dum. Men jag hoppas dom inte gör det bara för att dom ska åka på stryk från alla länder.
    Varför har dom släppt uppdateringen i USA så tidigt.
    För att rättssystemet fungerar annorlunda i USA. Där är det bokstavligen det man säger.
    Strax betyder strax och i rättegången slår dom dig på plånboken STORT.
    Men men även i Sverige finns nåt som kallas falsk marknadsföring. Sista februari folket
    Sista februari

Last edited: 20 okt 2011
  2. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag skrev en lång rant där igår också. Lite om avano (efter vad jag läst på forumet verkar de mindre bra..) och om att lg borde ta vara på oss mobilnördar.

Sent from my LG-P990

3. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det bästa Lg skulle kunna göra för oss kunder är att öppna denna telefonen helt o hållet. ALLLT
    porta ics till den oxå och låt uppdateringen komma från tredje part. seriöst. Förse proffsarna med drivers allt öppet och låt andra göra jobbet.
    Nån som kan det bättre som tex Paul.
    jag skulle gärna betala 100 kr för varje uppdatering. Asså gärna.

4. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Skrev på deras facebook nyss, skrämmande kommentarer där. Många är ganska arga, fight the power! :-P

5. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Haha jag gick in och kollade deras facebooksida, det är få kommentarer som inte handlar om 2.3-uppdateringen! :D

Sent from my Zte Light using Tapatalk

6. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

avano... anovo?

7. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Samsung anställde ju Cyanogen så varför skulle inte LG kunna få tummarna ur röven och anställa Paul och topogigi t.ex?

8. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har själv haft en 4 olika Siemens och alla har vart helt ok inga fel alls på dessa hade SL 10 aktive kanon mobil med 3 färgers skärm. Sen vart det en SL45 den första med minneskort och riktigt stor skärm.

9. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fick detta svar i dag.

Jag vill börja med att tacka för ditt mail. Jag beklagar verkligen att du fått denna upplevelse av LG. Självklart har vi som policy att svara alla våra kunder och tar till oss den kritik vi får.

Android 2.3 kommer att komma nu under hösten, vilket dom jobbar på. Anledningen till att det dröjt ut på tiden är för att LG vill släppa en så bra uppdatering som möjligt.

Om du önskar reklamera din telefon ska du vända dig till respektive återförsäljare som du köpte telefonen hos, i ditt fall Tele2. Reklamation eller reklamationsrätt är något som du som kund alltid erhåller i samband med inköp av en vara, reklamationsrätten sträcker sig i 36 månader från det att du hämtar ut din produkt. Under reklamationstiden är det du som kund som skall kunna påvisa att felet i din vara kan anses vara ursprungligt. Om felet i varan kan anses vara ursprungligt har du som konsument rätt till kostnadsfri reparation alternativ omleverans eller hävning. Tänk på att ta med dig ditt orginalkvitto. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss på E-post: [email protected] eller via telefon, 0770 - 54 54 54.

Med Vänliga Hälsningar
    Angelica J
    LG Support Nordic.

LG Kundtjänst 0770 - 54 54 54
    Öppettider: 8-18 Vardagar, 10-15 Lördagar, stängt söndagar
    E-post: [email protected]

10. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det där stämmer ju inte riktigt. Saxat tre stycken från från konsumentverket.se

Vart vill jag då komma med det här? Jo, alla ni som precis som jag köpt telefonen vid lansering. Strular den? Se till att reklammera innan det gått 8 månader, då är det LG som måste påvisa att felet inte existerar. Har ni dessutom möjlighet att filma telefonen när den strular så har ni ju alla bevis i världen.

11. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nu strular ju inte min men jag fråga om det går att reklamera den på grnd av att dom inte uppdaterar den och att man är missnöjd med det. Så egentligen så borde det räcka för att få den reklamerad. Har provat att ringa Videosamtal i dag med full 3g mottagning och nix det funkar inte men med min gamla Samsung Jet funkar det fint. Så ett tips till er som vill reklamera är att ta upp det med videosamtal då dom inte lär få igång det alls med den uppdateringen Anovo gör och lätt att påvisa det problemet med bara PROVA PÅ PLATS. Rättelse det funkar med videosamtal testa det precis nu igen så där är det kört.

Last edited: 20 okt 2011
  12. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hösten

Då majoriteten av människorna bor i södra Sverige och och bara en lite del av landet Sverige har vinter så har Lg mer tid på sig än nästa vecka beroende på källa och definition. Lg har inte heller specificerat vilken del av Sverige de menade så kan de ha lite mer tid på sig men det borde vara Stockholm som gäller i detta fall. Sen vet man ju att Lg är rätt bra på att skjuta upp datumen.
    Höst - Wikipedia
    Höst | Kunskapsbanken | SMHI
    Vinter - Wikipedia
    Vinter | Kunskapsbanken | SMHI

Frågan är vad som anses vara skälig väntetid tycker dom och varför Lg ska behöva så mycket mer tid än alla andra, det borde ju innebära att dom är mycket sämre än de andra tillverkarna???

13. JaQan

JaQan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

14. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ringde Lg idag och pratade lite om min mobil, då den hade lite problem. Passade på och frågade om Pepperkaka till min Optimus 3D. Han sade att det absolut inte var några problem med att skicka ut 2.3 till Optimus 3D, men eftersom 2X kom ut före så ska den ha tidigare uppdatering sade han. Senare frågade jag varför det var problem med 2X och inte 3D, då sade han att 2X har Tegra 2 och deras 2.3 som gjordes hade för många fel eller buggar medans 3D som kör Omap skulle klara den utan problem. Jag vet inte om han hade rätt eller inte, men det lät som han var kunnig inom Android i alla fall XD

15. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Och där kom sanningen fram, Nvidia Tegra suger? Nä fy fan, aldrig mer LG eller Tegra -.-

16. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men hur kan det strula då många läsplattor har tegra eller har jag fel i det ?

17. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kallas inkompetens skulle jag tro....

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

18. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Burn them at the stake !

Höst ja. Om LG köper tillbaka Sant Bartolomeus (Evig sommar)till Sverige så förlåter jag dom och bara då. Förutom Facebook så passade jag på att skriv till Eposten som Rexa fick

Vad är det för företag!

När jag fick min bland de första av alla så lovades jag GB snart. Samsung skulle ju ha det och denna var lika bra...., innom någon vecka sas det som blev innan midsommar som blev innan sommaren och nu innan hösten. Jag är född i Luleå. Vintern är HÄR.
    Man kan bli förbannad för mindre. Vilket dj-la sätt att behandla kunder på. SE fattar i alla fall att be om ursäkt och visa att man menade bättring. tom x10 har GB.

Förbannad kund, Tack vare LG. Zaq

19. loose_cannon

loose_cannon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fast jag tvivlar på att det verkligen är Tegra2 som är problemet. Cyanomod7s GB kom ju ut innan sommaren och visserligen är det väl bara en person (såvitt jag vet?) som sitter o knattrar. Vad är det CM7 vet som LGs klantarselavdelning inte vet? De som kör CM7 verkar vara riktigt nöjda, det enda de klagar på är bristen av hårdvarustöd för mkv-filer och DET är pga Tegra2, men knappast knappast är officiella GB till O2X Tegras fel. Problemet är nog snarare i utvecklingsavdelningen som säkert blivit väldigt lidande av det faktum att 45 pers fick gå från LG Sweden. Och det i sig är nog ett kvitto på grova kvalitetsproblem på hela produktlinjen, inte bara mobiltelefoner, utan även TV, tvättmaskiner, DVD/blu-ray och allt de nu gör.

Såfort jag får tag på en powerknapp till min kommer jag klockrent reklamera min, men just nu är jag låst.

20. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom dom inte har någon form av utveckling i Sverige så faller den teorin rätt snabbt. Tror snarare att det handlar om ojämn kvalitet på telefonerna och när dom hittar en lösning på ett problem som hjälper hälften av telefonerna så blir det problem med den andra hälften. Sagt det förut och säger det igen. LG borde hålla sig till budget telefoner för dom klarar bevisligen inte av att göra high-end produkter.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk