Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. SuperPer

SuperPer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förstår inte vad som ska vara så svårt ? Alla andra kan göra det LG verkar köra fast på, det är ju liksom inte som att de ska uppfinna hjulet version 2. Jag fick min P990 för att utvärdera den som alternativ till iPhone på företaget jag jobbar för. Jag informerade LG om mina åsikter och att jag INTE skulle föreslå en LG p g a utebliva uppdateringar och diverse fel. Deras svar... "Det var tråkigt att du inte tycker att telefonen med android 2.2 kan utmana iPhone-telefonerna." Vi pratar om ca 2,000 enheter men de verkar inte bry sig, Jjg fick ingen som helst information om varför, hur eller när.

bananapa gillar detta.
  2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kollar man snabbt på prisjakt finns det idag 2(3) telefoner med Tegra2 och 2.3:
    Motorola - som oftast kör på TI's SoC (?)
    Samsung - som kör sina egna eller Qualcomm

Om dessa tillverkare har lyckats klämma ur Nvidia hemligheterna för att få en fungerande 2.3 till tegra2 borde väl LG också lyckas.. det handlar nog om inkompetens från LG vilket är skrämmande, ska bli kul att se en logcat från slutliga 2.3 från LG, LGs 2.2 är helt hemsk med buggar å problem (inte alls lika med CM7.1)

3. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Läste någonstans ett uttalande om GB från någon på LG om att det kommer bli typ första versionen av GB och inget annat och det skulle faktiskt inte förvåna mig alls.

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

första versionen? du menar 2.3.1 eller.. och som svar så är de läckta versionerna 2.3.4

eller menar du att det bara blir ett släpp, även om det är mkt problem med den

5. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag ska inte lur er på nåt vis, men jag läste på XDA om att LG i Frankrike har sagt att vi ska få 2.3.5... Jag ska försöka leta på länken till det uttalandet. :)

http://android-france.fr/2011/10/14/planning-mises-a-jour-android-terminaux-sfr/

(Google translate...)
    "Detta schema meddelade 15 smartphones Android ( Svart LG Optimus , Optimus 2X LG , HTC Desire S , HTC EVO 3D , HTC Sensation , Desire HD , Samsung Galaxy S2 , Samsung Galaxy Pro , Galaxy Mini Samsung , Samsung Galaxy Ace , Sony Ericsson txt Pro , Sony Ericsson Arc , Ray Sony Ericsson , Sony Ericsson och Sony Ericsson Play Mini Pro ), som kommer att uppdateras mellan oktober och november med version 2.3.5 Android ."

Last edited: 21 okt 2011
  6. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen att det stämmer. I så fall hamnar ju Optimus 2X på samma version som konkurrenterna vilket känns rättvist. Fast det är ju inte så många dagar kvar av Oktober så om detta stämmer lär väl ett officiellt uttalande från LG ske senast nästa vecka.

Last edited: 22 okt 2011
  7. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Om LG gör 2.3.5, kan de utgå ifrån deras 2.3.4 eller måste de börja om från scratch?

8. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag ingen som helst erfarenhet av android utveckling men jag skulle tro att man kan kan utgå från 2.3.4 versionen då dom förmodligen i grund och botten bygger på snarlik kod. Annars om dom är tvungna att börja om från scratch så tror jag att LG har arbetat med den sedan den blev släppt. Den builden som bygger på 2.3.4 började väl spridas på internet för rätt så länge sedan?

Last edited: 22 okt 2011
    droidzzz och (deleted user) gillar detta.
  9. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Mellan oktober och november tolkar jag som 15/10-15/11 och då återstår ca 3veckor till nästa löfte...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

10. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hoppas de gör ett lite mer rejält jobb denna gång. Det är inte bra om fel som finns kommer med i 2.3.5, om och när den kommer.

11. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Nu är kanske inte detta den mest trovärdiga infon dessvärre. Står att SE txt pro skall få 2.3.5. Nu är det bara ett stort problem när det gäller detta och det är att det inte ens är en Android telefon. Och har dom inte kolla på en sådan sak så tvivlar jag på att dom har koll på resten.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

12. SuperPer

SuperPer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 24 okt 2011
  13. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

14. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Får se vad det blir för nytt datum när i tel nu när min skall uppdatera den 27/10. Tror inte GB kommer i år har den magkänsan nu. Förövrigt starta min om sig för första gången i natt.Hade innan dess hämtat hem en klock app tro det var den som strula för tel vart helt seg efter att jag la in den. Har förövrigt bytt från Go launcher till ADW ex och jäklar vilken skillnad på flyt det vart.

15. Perra82

Perra82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Jag fick höra av en personal på Elgiganten idag att dom hade släppt Gingerbread i Augusti till O2X men att enbart ett fåtal i Sverige hann uppdatera. För LG Italien hade stoppat utrullningen pågrund av nått strul med den? Nån här som hann uppdatera?
    Att den blivit stoppad har jag förstått sen tidigare men att några här i Sverige hann uppdatera hade jag inte en aning om?

16. Fraggle1988

Fraggle1988 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Snackade med Lg support häromdagen och då sa dom att GB uppdateringen blir stoppad i sista i sekund hela tiden och att dom vill att allt ska vara helt fungerande innan dom släpper den, samt att dom lägger en hel del resurser på den just nu. Jag frågade om ICS också, men den sa dom att den kommer troligtvis inte till o2x. Något sånt var det dom sa till mig iallafall! :P visst min lur fungerar bra men tycker att dom kan ju ta och släppa GB nu när dom ändå har lovat den så pass länge liksom.

17. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det enda vore ju att dom släpet ice för gb är ju gammal nu har vi får den. Fast det jag lärt mig är att det aldrig mer blir en LG telefon igen. Ok fin lur bra kvalitet men usel support och utveckling..

18. loose_cannon

loose_cannon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är du inte ensam om Rexa. Jag kommer heller aldrig skaffa en LG igen, likaså verkar denna uppfattning fått ganska stort genomslag, om man utgår från deras Q3 loss för just mobiltelefoner. Haha åt dem!!

LG posts a net loss for Q3, loses ground in mobile sales -- Engadget

19. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Svar på facebook

De skriver:
    LG Mobile Hi Zaq, We understand that you are upset about OS updates. It is currently available in some regions while others will receive it shortly. The best way is to check with our CS tab: []Välkommen till Facebook! Logga in, gå med eller läs mer om oss.. We will do our utmost to live up to your expectations. We thank you for your patience and hope to present you with good news soon. Cheers.

Misstänker att det är mycket bullshit. Om de var nöjda så skulle den vara släppt helt redan.
    Ska skriva att de kan lova oss ics så kanske vi slutar gnälla.

20. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Glöm inte att skriva att dom lovar oss den i Q1 2012 så kanske den dyker upp innan jul 2012 ;)