Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

1. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Förbannade LG, vi har ju LG2X kvar i familjen och det vore bra om 2.3.5 kommer i år även om det verkar hopplöst :-(

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det någon som kan bekräfta att LG påverkar tiden till nästa koll efter uppdatering? Är det inte bara telefonen som lägger på ett antal dagar.

3. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad jag förstått är den långt ifrån problemfri, den verkar dras med flera av de problemen vi har. Dom släppte ju en icke färdig version i USA endast för att dom blev stämda där. Om nu den versionen vi får har mindre problem så måste jag ändå säga att jag tycker det var bättre att få vänta "lite".

4. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror absolut inte på det. Isf ligger vi illa ute, för min säger att nästa sökning sker 2012-09-18. :P

5. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska vi starta en rättslig åtgärd mot LG Nordic?

Någon som har skärmdumpar på när det lovades "Senaste android snart" - eller vad det var det stod på hemsidan?

6. SuperPer

SuperPer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nya patentstrider att vänta.

Apple has been granted a patent for its smartphones’ slide-to-unlock feature, opening up potential lawsuits with almost every Android and Windows phone-maker.

Granted by the United States Patent & Trademark Office, the award adds to Apple’s already chockfull filing cabinet of patents and comes at a time when it is already locked in internecine legal wrangles with Android phone-maker Samsung over alleged infringements.

Along with sliding mechanisms, the patent, which Apple applied for back in 2009, also includes similarly popular pattern unlock systems.

(http://www.mobiledia.com/news/114093.html)

LG har kanske bromsat Android i väntan på Apple's motdrag. Den goda nyheten för oss är att Android 4.0 kan låsa upp skärmen via kamera/ansiktsigenkänning. För att undvika stämmning kan LG ge oss 4.0 ?

PS. LG ville tidigare stämma Apple i augusti för ett patent som Apple använder sig av i Mac OSx för quick boot, ett patent som ägs av LG.

Last edited: 28 okt 2011
  7. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Sannolikt inte.. Dessutom har ju Android 3.x -> inte "slide to unlock" så jag tror inte dom kommer stämma tex LG för gammal mjukvara, dom vill nog åt nya kunder och göra folk oroliga. Jag har faktiskt vänner som frågat "vågar man köpa en Samsung galaxy tab nu när dom blivit stämda?", tragiskt.

8. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Å där fick LG Revolution 2.3.. tragiskt.. dom har verkligen problem med tegra-chippet

9. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Vi kan bara spekulera varför ni inte kan få uppdatetingarna men mer troligt att de kommer alldrig

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag börjar faktiskt också tvivla starkt på att LG någonsin kommer att uppgradera O2X. Det har gått alldeles för lång tid nu för att det ska vara sannolikt och ju längre tid som går desto mindre motiv för LG att satsa resurser på detta. Skadan är redan skedd så att säga. De verkar vara totalt inkompetenta och sakna handlingskraft men så kass är säkert inte LG så jag tror de helt enkelt skiter i O2X användare. Det är ändå bara en liten del av deras kunder i ett segment de har visat sig inte vara kabla att hantera.

Det vore väldigt tråkigt om LG marknadsför och säljer en topplur med löfte om snar uppgradering och struntar i det. Att sitta med en modern lur med gårdagens OS är riktig besvikelse. Tur att frugan inte är en krävande användare utan bara använder den för att ringa, navigera och ta bilder med, hon är jättenöjd och har inga behov av att den uppgraderas. Det är ju också lättare att vara nöjd när man har fått en O2X som fungerar bra gratis men inte lika kul att stå med utgående Androidversion när man nyligen har betalat 5000 kr eller sitter fast i ett långt abonnemang som många gör.

Även de mest nöjda O2X användarna måste vid det här laget ha insett att det är en alltför riskabel och helt onödig satsning att köpa produkter från LG.

Dagens befogade galltömning över O2X :(

11. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

får vi inte 2.3 tror jag vi kan gå och lämna tillbaka telefonerna(och få kompensation), utan något mer skäligt att peka på, just för att det är falsk marknadsföring, och att vi har blivit lovade något som inte kommer....

Så jo, jag tror det kommer, men inte dom närmaste tre-fyra decennierna..

12. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Bara det att Äpplet inte var först .. Patented Slide to Unlock, original design? No, the Neonode N1m did it first.

Tror inte LG lägger så mycker resurser på gamla mobiler (mera än 6 månader) Men är säker på att vi får GB någon gång ... kanske ;)

13. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kommer LG klara av att meddela att 2.3 inte kommer om fallet är så? Då kommer kommer dom tvingas ta tillbaka mobilerna eftersom alla kunder att välja att häva köpen pga falskmarknadsföring för att kunna byta mobil till en nyare och bättre och LG. Då väljer väl dom nog hellre att skicka ut ett buggit 2.3 som dom har gjort i USA.

14. SuperPer

SuperPer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Humor på hög nivå. Citat från LG's svenska hemsida.
    "LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerade design är investeringar för framtiden." Jag har alltså köpt en framtidssäker 5,000 kr mobil.. som aldrig uppdateras. Vilken nytta har jag av en dualcore 2x mobil utan uppdatering från android 2.2 ?

http://www.lg.com/se/om-lg/foretagsinfo/i-korthet/index.jsp

Last edited: 29 okt 2011
  15. Perra82

Perra82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Jag fick svaret från elgiganten att om inte gb kommer inom två veckor så ska jag åka in och lämna in telefonen och reklamera den pågrund av utebliven uppdatering. Det samtalet var i tisdags :-)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Hund gillar detta.
  16. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag hoppas alla gör det. Förhoppningsvis kommer LG uppmärksamma det. :)

17. brygus

brygus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag undrar hur det kommer gå för oss som köpt telefonen i mindre butiker (inte stora kedjor som Elgiganten)

Någon som har testat att lämna tillbaka till en liten butik och fått igenom hävningen med utebliven uppdatering som skäl?

18. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 024
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Håller med fullständigt. Då LG gick ut med det vid leverans att 2.3 kommer och 2.2 var på den bara för att vara först med Dual Core på marknaden.

Så alla borde lämna tillbaka den om inte 2.3 kommer då detta är utlovat.
    Tycker synd om de som skaffade denna mobil och inte fått det som lovat även om man nu kan köra custom roms så skall ju tillverkaren ge en riktigt version också.

19. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I dessa fall gör Microsoft stor del av jobbet. LG har inga egna tvekningar utan behöver endast leverera en bra firmware. Kan dock meddela att av alla telefonmodeller har LG Optimus haft flest problem. Framförallt när firmware uppgraderingen skall in. Har ingen 2X telefon men lider med er. Detta är riktigt dåligt skött!!! :(

20. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snart är ju hösten slut och LG har fortfarande inte kommit ut med 2.3. Ser ut som LG än en gång kommer att misslyckas med sin planering.