Gingerbread uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av worldwide, 19 februari 2011.

1. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skulle precis till att säga samma sak som Lagergren. Hur tillförlitlig Samfirmware är har jag inte den blekaste aning om. Sajten verkar ju dock ganska på i ämnet, om jag säger så. Hämtade flashfilen och Odin på denna sajt men undrar ff ändå om jag skall flasha till JS5 eller vänta på Gingerbread? Känns lite skakigt att flasha då jag inte litar på mig själv till 100% i detta fall. Kan nån ge nåt tips...flash or not flash...?

3. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Eftersom detta även verkar vara fallet med vår 2.2.1.-uppdatering lär gingerbread dröja lite längre, eller vad tror ni?

4. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Tror jag väntar till 2.3 faktiskt. Kör JS3 just nu men har inget behov av att flasha nytt. Tror nog den kommer i maj, Italien lär väl få dröja ännu längre vid 2.3

5. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

6. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Enligt en nyhetssida (prisjakt pryl) så kommer vi inte få 2.3... citerar:"

Samsung Galaxy S är en av marknadens populäraste och mest kraftfulla smartphones idag. Nästa generations modeller kommer under första kvartalet 2011 och även när dessa når marknaden kan Samsung Galaxy S ståta med en riktigt bra skärm, snabb hårdvara och slagkraftigt pris.

Dock är hårdvaran bara halva delen av en smartphone – utan ett bra operativsystem faller allt. När efterföljaren Samsung Galaxy S II släpps kommer Android 2.3 användas för att sedan kunna uppdateras till 2.4 när den versionen släpps. Samsung Galaxy S däremot kommer inte få fler uppdateringar efter Android 2.2 enligt officiella källor hos Samsung."

7. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kul att ungefär varannan post har olika svar från samsungs "officiela" källa xD

8. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Här är prisjakt pryl artikeln.

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/440_samsung_satsar_pa_efterfoeljaren_istaellet

Vad officiella källor är, är ju frågan, som vanligt. Att Samsung inte uttalar sig om det alls, är det ett nekande till 2.3 då?

Just gällande prisjakt pryl så känns det som ett eget konstaterande av skribenten själv om man läser sista raden:

"Läckta förhandsversioner av Android till Galaxy S har funnits på internet så tidigt som åtta veckor innan den officiella versionen och idag finns inte Android 2.3 att få tag på, något som tydligt pekar på att Samsung släpper Android 2.3 till Galaxy S II istället."

Tydligt pekar på? Ingenting gällande Samsung är väl tydligt :-)

9. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Lägg ned snacket om att det inte kommer 2.3 pga Prisjakt Pryl-bloggens uttalande. Det är bara tomt fluff. Självklart kan det vara så att den inte kommer, men att basera slutsatsen på det som Daniel Haaf gör är direkt efterblivet.

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Som jag skrivit i tidigare inlägg har JS5 inte "funnits på internet" alls innan det släpptes officiellt (i nederländerna), något som "tydligt pekar på" bristfällig research.

11. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Herregud vad alla ska hålla på och posta rykten.

Bara därför ska jag göra detsamma:

Citat från forum på MinHembio:
    Gingerbread kommer i mars till SGS i vissa länder. När GB släpps i Sverige återstår det att se.

http://www.samfirmware.com/apps/blog/show/6256153
    http://thetechjournal.com/electronics/andr...-in-march.xhtml

"
    This information comes courtesy of an occasional gadget blogger who attended the event in Frankfurt, where Samsung has its European headquarters. According to the tweet he’s shared, the update will arrive next month, but apparently he wasn’t privy to any information that would narrow down that release window

We have to assume based on where this information was supposedly released that this date only refers to the European Galaxy S, and that we shouldn’t expect Gingerbread from all the US carrier-specific Galaxy S cousins in the same timeframe. Even in Europe, we may see a staggered delivery; expect phones which got Froyo first to also be first in line for Gingerbread.

Originally Posted: http://thetechjournal.com/electronics/andr...l#ixzz1FGven8eJ
    "

12. frisedel

frisedel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    jag ska fortsätta spekulationerna. jag har inga länkar att använda mig av, men va fan..

tänk såhär. det snackas om att Nexus S ska vara den som nu ska ta täten och SGS ska hamna bakom. men då jag kollade spexen för de båda telefonerna så tyckte jag att SGS var inte bara SNÄPPET vassare. så kan NS få 2.3 så ska nog SGS få det.

sedan sägs det att det inte ska bli något 2.3 för att SGS2 ska komma. men då man inte ens kan förhandsboka NS, som nu ska ha 2.3, och ännu mindre se något annat än flashiga pressentationer av SGS2, så är nog 2.3 att vänta till SGS.

varför skulle de INTE släppa det? vad skulle de tjäna på att hålla inne med det?

13. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

För att det kostar pengar att utveckla mjukvara, för att att hämmar nyförsäljningen av mobiler, samt att 99 % av användarna skiter i vilket? Behövs fler anledningar?

14. frisedel

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    ja jag tycker nog det. vad har kostnaden för utvecklingen av själva telefonen varit? jag misstänker att den är högre. och sedan är det väll ändå Google som bygger själva OSet? att sedan implementeringen faller på hårdvaruutvecklaren är självklart.

rimligen vill man nog trycka ut så mycket det går ur befintlig mobil innan man släpper en ny. då jag inte hittat något releasedatum för SGS2 (förutom Q1 - 2011) så känns det avlägset att den ska komma och störa en ev uppdatering för oss.. det är ju för fan nu ju..

KOMMER den dock innan, så kan vi nog vänta på en SGS2 med 2.4(?!) innan vi ser 2.3 på SGS.. detta är bara mina spekulationer, baserat på vad jag ser som logiskt.

för håller dom inte SGS uppdaterad så länge den är flaggskeppet så kommer man tappa försäljning till andra märken, vilket om något är ännu värre än att folk inte köper SGS2 till förmån för SGS..

15. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Samsung är ingen välgörenhetsorganisation som utvecklar mjukvara ideellt. De är ett vinstdrivande företag. Undrar hur länge ett företag skulle överleva med dig vid rodret?

Varför skulle de tappa försäljning till andra märken när ingen annan har 2.3 och 99% av användarna skiter fullständigt i om nallen det tänker köpa så skulle ha det?

Däremot skulle de tvingas höja priserna för att kompensera för ökade utgifter för mjukvaruutveckling. Vilket effekt tror du det skulle få? Jo, det om något skulle hämma försäljningen.

16. frisedel

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    då jag inte hittat något datum för SGS2, kommer SGS vara Samsungs "värsting" ett tag till. invändningar?
    det kommer komma andra mobiltelefoner MED 2.3 från andra tillverkare, och jag vill nog påstå att majoriteten av min bekantskapskrets inte är prylnördar, men ändå faktiskt bryr sig om i fall de får senaste programvaran. dessa skulle söka efter mobiltelefoner med 2.3. invändningar?

då de SKA släppa SGS2 med 2.3 kommer de ändå bli tvungna att implementera detta OS på sin hårdvaruplattform. att då inte göra det redan nu, är för mig ett frågetecken. de har samma UI om jag inte missat något, då är det ännu konstigare att de inte släpper 2.3. invändningar?

sedan har det inte kommit något offentligt dementerande från Samsung, ang. det tweet som Samsung Indien släppte. varför inte? OM nu Samsung inte ska släppa 2.3 för SGS, borde de inte gå ut och dementera detta?

sist ska jag ställa en fråga till dig, har du någon aning om mina erfarenheter i drift av företag? nej, det har du inte. snälla låt bli tråkiga kommentarer av den formen. det gör inte detta samtal trevligt för oss att föra, och inte för andra att läsa.

17. mobilskitzo

mobilskitzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SGS 2 dyker inte upp i butik förrän till sommaren. Det vore "badwill" för Samsung att inte komma med 2.3 till SGS innan dess. Det är inte en fråga om "goodwill".

18. frisedel

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    lite så tänker jag med.

dessutom har jag hittat två tidsangivelser.
    1. SGS2 skulle komma under Q1 2011
    2. 2.3 skulle komma för SGS under Q2 2011

var är nu SGS2? om nu den ska komma under Q1, borde man inte se den i reklamer osv. som man gjorde med SGS ett halvår (minst) innan? att de inte kommer med 2.3 för att det kommer försämra försäljningen av en telefon som inte promotas, som inte går att förhandsboka och som inte ens har någon recension av extremt utvalda få känns långsökt..

19. gromyko

gromyko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

20. frisedel

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon: