Gingerbread uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av worldwide, 19 feb 2011.

1. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Touché!

2. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

3. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Med tanke på hur bra stock 2.3.2 är så borde denna vara ännu snabbare och då är den väldigt snabb :)

4. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    har testat den lite.. aningens snabbare än stock.. o rootad.. dock ingen recovery i den.. så vitsen med den vet jag inte riktigt

5. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

om jag lägger in hardcore kernel på gingerbread kommer det att funka ? funkar sharpness och sånt ?

6. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det skulle jag inte prova i nuläget eftersom det inte finns någon version, vad jag vet, som är framtagen för 2.3 ännu.

7. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

La in denna nu. men hur får man root ?

8. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Nä, men du var kraftigt emot IDÉN skrev jag.

Och 2.3 sägs ju, enligt "vissa" källor där ute på nätet, vara på väg. Plus att det kommit en beta. Då är det ju åtminstone sannolikt anser i alla fall jag....

Så med det facit menar jag att du inte alltid fått rätt i slutändan. Och om det fortsätter så, då är det ju bara bra menar jag. Fler uppdateringar till folket... :)

Du får dessutom ta det hela med en nypa salt, det var skrivet med glimten i ögat och whiskeyn i handen! :P

9. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2

Huva vilken gnällllllig ton du har då, tror fasen att man vill ha ny programvara i sin lur, det kostade trots allt 5000kr då man köpte den för ca 8 månader sedan!
    Varför skulle man stanna kvar hos en tillverkare som inte kommer med "fix" till sina eheter och då de kommer drar dom in dom för att det fans brister på Även dessa!

Samsung kommer att förlora kunder och det har de redan gjort, Samsung sverige räknar med att över 10% av galaxy S kunderna inte kommer att inhandla ny telefon i deras sortiment!

Gnäller man om man ställer krav? och vad är gnäll?

Att en telefon som kostar över 5000kr : laggar, får black screen, har en gps som inte fungerar, och nya programvarer som gör telefonen slö....är det gnäll att vara förbannad över dettta?

Slata gnälla på andra som gnäller!!!

worldwide gillar detta.
  10. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Fast nu blandar du ihop två olika saker. Jag har aldrig sagt att Samsung inte bör fixa bristerna i mjukvaran hos SGS. Det är dock inte synonymt med att släppa programvaror baserade på nyare androidversioner.

Det verkar vara få här som har minsta insikt i hur det är att driva ett företag. Hela verksamheten är en enda stor kalkyl, intäkter mot utgifter. Är inte den förgående siffran större så går företaget under rätt snart.

Fler mjukvaruversioner med högre kvalité kommer att höja priset på nallen. Det gäller att hitta en balans mellan kostnad och kvalité. Samsung har gjort vad de anser vara den bästa kompromissen. Upp till dig om du vill hålla med.

Har du någon som helst källa för nedanstående påstående eller var det bara något du slängde ur dig?

"Samsung kommer att förlora kunder och det har de redan gjort, Samsung sverige räknar med att över 10% av galaxy S kunderna inte kommer att inhandla ny telefon i deras sortiment!"

Tiny Turtle gillar detta.
  11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Alltså nu får nån mod ta tag i det här, sammanfoga gingertrådarna!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bjarne gillar detta.
  12. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Last edited: 2 mar 2011
    worldwide gillar detta.
  13. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad vi fick in i nallarna var ju inte ens nära en RC. Hur ska de kunna släppa en denna månaden?

14. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är inte detta den största anledningen till att ha en välfungerande support som kan ge svar åt konsumenten. Är det något jag har lärt mig så är det att en nöjd kund alltid kommer tillbaka, så att säga att kundtjänsten inte bör värna över alla "gnälliga konsumenter" är detsamma som att inte bry sig om sina kunder. Kom ihåg att kvalité inte enbart sitter i hårdvara utan även i helheten dvs också i hur man bemöter konsumenter och hur man värnar om sina kundrelationer.

Slaneby gillar detta.
  15. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

16. frisedel

frisedel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    jag är nog lite kär i dina ord.. jag har i flera år fått fan från polare och andra för att jag har Telia. men då de alltid haft bäst kundservice och snabbast gett hjälp vid problem så kan jag inte annat än stanna.
    telia har alltid varit dyrast, är nog det fortfarande.. men jag kommer inte byta.

den som inte ser att samma sak gäller för tex Samsung har nog lite att lära kring företagande. en nöjd kund stannar. kommer inte SGS uppgraderas från 2.2 är det ett stort misslyckande från Samsung. för som sagt, kostar luren 5000+ och fortfarande är deras värstingmobil förväntar man sig som kund dels att den ska fungera enligt sin EGEN beskrivning och dels ska uppdateras då det är möjligt.

är det inte möjligt, så är det i företagets intresse att förklara det. och att dessutom kunna förklara varför till den som vill veta det.

17. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag är en fd samsung mobil ägare som lämnat samsung just pga deras support. Hårdvaran är det inget fel på, men support och uppgraderingar (fixar) var obefintlig när jag köpte min. Det var då inte en android lur, men det gör massor hur ett företag behandlar kunder.

18. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Jag tror inte man ska räkna med mer än en, max två uppdateringar på en telefon i dagsläget dessvärre. Det gäller alla tillverkare (utom iphone). Vill man gå vidare så får man roota ... så hänger den dyrt iköpta luren med ett tag till...

Sent from my Desire HD using Tapatalk

19. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vad är det som säger att det måste ha varit den senaste versionen som läckte ut?

20. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha jamen det är ju sant! Jag är inte själv företagare men jag vet vad en bra företag/kundrelation innebär och hur viktig den är för båda parter. Har du fått bra service hos telia så är det ju klart att du håller hårt om den relationen.
    Själv ser jag ju till helheten och även om det har varit mycket snack om hur dålig Samsung har varit med att hålla i uppdateringar så tycker jag personligen att det är skitsnack. Visst vi fick inte Froyoversionen vid exakt sagd tidpunkt men glöm då inte bort att vi i skandinavien fick 2.2 först av alla i europa. Då ska det iofs inte vara osagt att vissa SGSer i USA än idag ej har fått froyouppdateringen än! vilket är under all kritik.
    Jag vet att man kanske inte bör räkna med mer än 2 uppdateringar på telefoner köpt i dagsläget men jag klagar inte.