Problem: Gjorde bort mig och behöver HJÄLP!

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av Beffe, 28 dec 2013.

1. Beffe

Beffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snälla läs detta och hjälp mig.

Jag igår äntligen TWRP att fungera och gjorde en backup. Började med att flasha CM11 och allt funkade fint. Provade sedan att göra en restore på stock och det gick också som det skulle. Därefter skulle jag flasha in PAC, men när jag wipade minnet lyckades jag vara ouppmärksam och tog bort allt. ALLT! Nu verkar det som om jag inte har någon rom installerad alls på telefonen och allt op SD-kortet är borta!

Jag kan starta telefonen i recovery och kommer till TWRP menyn, men jag kan inte starta telefonen normalt (kommer bara till LG loggan). Jag har heller inga roms på sd-kortet jag kan flasha in från recoveryn. Vad gör jag? Kan jag mounta telefonen till datorn på något sätt?

Snälla hjälp mig här.

2. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Ja, det kan du. Förmodar att du har USB-drivrutinerna installerade. Starta telefonen i recoveryläge, kör en Factory Reset. Välj sedan "Advanced" och "ADB Sideload". Koppla telefonen till datorn och ladda hem Android SDK. Packa upp och starta en terminal (kör du Windows så funkar antingen kommandotolken eller PowerShell) med administratörsbehörighet. Navigera till den uppackade Android SDK-katalogen, leta dig vidare till undermappen platform-tools. Placera ROM:en du vill installera i den mappen. I terminalen, skriv adb sideload ROM:ens-filnamn.zip. Filen förs över och installeras. Starta om telefonen. Klart!

Det förutsätter att du har installerat drivrutinen till ADB-interfäjset. Kolla i enhetshanteraren så att den finns med där. Sedan är det bara att tuta och köra.

Beffe gillar detta.
  3. Beffe

Beffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack!
    Ja, adb är fixat sedan rooten.

Jag vill verkligen inte göra bort mig igen så jag måste fråga: När du säger Android SDK vad menar du exakt då? Kan du länka till en sådan eller är det en flash-bar rom helt enkelt?

4. Beffe

Beffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ett enklare sätt är kanske att ta ut sdhc-kortet ur mobilen och, medelst lämplig adapter, stoppa in kortet i din dator. Lägg över några olika ROM:ar som är kompatibla med din mobil. Stoppa in kortet i mobilen igen och flasha lämplig ROM.

Jo. Lägg även in lämplig version av gapps när du ändå är igång.

Taptalked

6. Beffe

Beffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det här blir bara värre....

Det verkar som om usb-drivrutinerna inte känner igen telefonen längre. I enhetshanteraren är det nu ett utropstecken vid telefonen. När jag laddar hem drivrutineran från LG igen söger den att de inte kan hittas. Kan jag starta ADBn igen på något sätt? Låna en annan G2;a kanske?

Hade jag bara haft en löstagbart sd-kort hade jag gjort det manuellt.

7. Deacon

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    LG G2 har ingen minneskortplats.

Beffe, det är rätt länk till android sdk. Vad gäller ADB-drivrutinen, så kan du välja "rätt" drivrutin manuellt, under förutsättning att du har installerat LG:s USB-drivrutiner. I enhetshanteraren, klicka på det arga utropstecknet, välj fliken "Drivrutin" och sedan "Uppdatera drivrutin". Ta "Välj drivrutin som redan finns på datorn" och sedan "Låt mig välja från en lista...". Du bör få upp ett antal kompatibla drivrutiner (kanske att du först får välja ADB interface). Mot slutet av listan bör du hitta en drivrutin som börjar med LG eller LGE och ADB-nånting, minns inte exakt. Det bör säga sig självt i alla fall. Välj den, godkänn installationen och du bör ha en förbindelse mellan dator och telefon. Har du telefonen ansluten med USB-kabeln och är inne i TWRP och har ställt in den på ADB Sideload, bör du i terminalen få uppkopplingen bekräftad genom att skriva adb devices. Den ska svara med ett serienummer och "sideload". Då kan du sideloada ROM:en med adb sideload filnamn.zip

Beffe gillar detta.
  8. Beffe

Beffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack som fan Deacon! Nu lyckades jag trycka in PAC.
    Om jag hade kunnat trycka på tack-knappen hela natten hade jag gjort det. Din hjälp var oumbärlig. Min fetaste julklapp iår. Tack igen!

9. Deacon

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: