Glapp i Batterilucka

Diskussion i 'Legend' startad av Mip, 22 aug 2010.

  1. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har uppmärksammat ett litet glapp på höger sida (om man håller tfn med baksida upp) på min Legend. Någon som har haft detta problem förrut? Är det bara köpa en ny batteri lucka? eller bör man skicka in den?
     
  2. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det mycket att bry sig om ?

    Jag menar är det stort glapp ? Är det litet är det väl struntsamma :)
     
  3. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag tänker att mottagningen kan bli sämre iom att antennen sitter i luckan.
    Sen blir man lite nojig att man ska tappa luckan någongång :D
     
  4. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo sant, kan tänka mig att Anovo som finns i Kristinehamn och Nacka vet mer om den finns att köpa, de är officiell garantireparationsverkstad för en mängd telefoner inklusive HTC.
     
  5. Pyrice

    Pyrice Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kan vara samma problem som jag har på min telefon. Började märka av att batteriluckan lossnade när jag skulle ta upp telefonen ur fickan. Det sitter en låsning för batteriluckan i plastdelen som man viker mot batteriet. Låsningen verkar vara en känslig konstruktion då den är gjord helt i plast. För min del gick plastlåsningen sönder med följden att batteriluckan och antennen satt väldigt löst. Har haft den inne för service ett tag nu, får se vad som händer. Tycker själv att det verkar vara en konstruktionsmiss. Det räcker med att man tappar telefonen så att den landar på batteriluckan för att den ska gå sönder, och med en hal telefon så... Försökte köpa plastdetaljen direkt för att fixa det själv, men det gick inte. Känns lite surt att vara utan telefon ett par veckor för en sån skitsak. Synd på en i övrigt robust telefon...