Glapp i ladd/USB port - vad göra?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av martin3, 7 feb 2012.

  1. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nu har min frus X10 mini börjat glappa i USB porten, ibland tar den ingen laddning och ibland laddar den ur blixtsnabbt när den ansluts. Ni som har haft samma problem, hur löste ni det?
    - Fick ni porten lagad på garantin? (1,5 år gammal telefon, köpt på ONOFF!!)
    - Fick ni betala själva för reparationen? - vad kostade det?

    Jag vet inte om jag vill lägga mer än 500kr på att få den fixad, om det blir dyrare än så så är det kanske bättre att lägga upp 1500 och få en ny xperia mini.
     
  2. premjet

    premjet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tele2 fixade min x10 mini pro kostnadsfritt på garantin som var över ett år gammal. (Anovo gjorde reparationen).
    En annan X10 mini pro köpt på elgigenten med likadant fel. Lagades inte, de hävdade att usb kontakten hade gått sönder pga för mycket våld fick betala 500kr för undersökningen där de även konstaterade till att skärmen var spräckt (vilket den inte är).
    Vad det kostar att reparera beror på om felet tolkas som konstruktionsfel eller som slitage på usb kontakten.
    SE har 2 års garanti.
     
    martin3 gillar detta.
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för svaret!
    Det verkar alltså som om det är lika stor chans att få telefonen lagad gratis som att få betala 500kr utan att få den lagad :-(
     
  4. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Sådär, nu är problemet tillfälligt löst. Jag böjde försiktigt ihop plåten runt USB porten med en (mycket) smal skruvmejsel. Nu sitter laddkontakten bättre, utan glapp.
    Hoppas den håller tills nästa mini lanseras (i höst?).