Fråga: Glassläpp, internationell garanti

Diskussion i 'Google Nexus' startad av pupe, 12 nov 2012.

1. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Om jag inte visste att N7 haft problem med glassläpp skulle jag inte kolla som jag gör nu och kanske inte märka glassläppet heller. Det är tydligt om man tittar på plattan i horisontalläge, då syns väldigt tydligt att glaset höjer sig högre än ramen på vänster sida. På alla enheter som jag varit i kontakt med har släppet varit på vänster sida.

Var gränsen går för hur petig man ska vara vet inte jag heller och har jag också funderat på. Jag tror att många köper plattor med glassläpp men inte märker det, då de inte vet att det problemet finns och därför inte kikar efter extra. Jag vet inte heller om glassläpp kan få konsekvenser på sikt. När det gäller din platta tycker jag dock att det låter som ett solklart fall för byte, då det är flera saker som inte känns hundra med den. Följ din magkänsla, byt om du känner den minsta tvivel.

Själv kommer jag att byta den platta som jag köpte hos Media Markt eftersom höjningen är så tydlig på den och då har den ändå inga oljefläckar. Får jag en platta med bara litet skärmlyft kanske jag behåller den, jag vet inte än - utan magkänslan får vara avgörande även i mitt fall. Det ska kännas bra.

Önskar dig lycka till med ditt beslut och hoppas att det resulterar i att du blir nöjd!

Danielfr gillar detta.
  2. Danielfr

Danielfr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Det blir att åka tillbaka med den! Hoppas mediamarkt är på bra humör, att dom vill byta ut den direkt...
    Haft riktiga problem med dom förut. Men borde ju kunna köra nån form av DOA? Har ju gått 6 dagar sedan köpet.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 385

MINA ENHETER

En vecka tror jag det är hos media market för produkter från Asus om man vill DOA

4. Danielfr

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Tackar! Åker dit nu direkt. Se vad dom säger...

5. osdpanthers

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

JA! Äntligen en platta utan skärmlyft! Nu återstår bara att se om den är okej när det gäller backbleeding och mjukvara också.

Var på Media Markt och bytte den. Fast jag köpte plattan med skärmlyft så sent som i förrgår, så dividerade de litet innan det var klart med bytet, "måste kolla med kollega på dataavdelningen först, bla bla.." Man kan undra varför, öppet köp gällde ju fortfarande, förpackningen öppnad men plattan oanvänd. Litet minuspooäng åt dem för det. Kötiden för att komma fram till servicedisken var 20 minuter. Ännu litet flera minuspoäng.

Annars är jag glad så här långt. Kan också tipsa om att det är stor skillnad på att köpa en svensksåld platta och få laddare som är anpassad efter svenska förhållanden, eller att köpa en med EU adapter som hos Siba. Man får en jättekloss att släpa på om man kör med adapter.

6. osdpanthers

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur gick det för dig? Berätta gärna!

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2

7. Danielfr

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Jag fegade ur, som vanligt :D

Haft problem med mediamarkt förut. Vi köpte ett hemmabiosystem förra året som inte fungerade, pajj direkt ur kartongen. (Blurayen startade inte) Åkte tillbaka och asen ville inte ta tillbaka eller byta ut pga nån reparations standard. 4a veckor senare efter rep fick vi tillbaka de.

Tänkte se om den håller sig som den är nu, blir det mer glassläpp får jag pallra mig dit iaf.
    Kanske får en värre om jag byter ut den?
    Ännu mera diskussioner med mediamarkt, vore jäkligt...

8. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 385

MINA ENHETER

Jag fick min utbytt av media markt i lördags, den var iofs på service i 3veckor men när jag väl fick tillbaks den så hade dom skadat/repat kanten. Klagade lite fick tillbaks belopp som den kostade ursprungligen, köpt i Tyskland 230 euro för 16 Gb , la in mellan skillnaden 150kr och köpte en 32 Gb.

Det gäller att stå på sig, du har rätt att DOA den inom en viss period, efter det brukar det bli service och reparation. Lite tips är att alltid le, vara trevlig och skoja lite... då hjälper dom mer än gärna. Men stå alltid på dig om försöker komma undan, en sista utväg är att häva köpet. Kom ihåg att du som kund inte ska behöva drabbas för det fel som görs eller byråkrati mellan säljaren/services stället/tillverkaren.

9. Danielfr

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock

Det va ju schysst av dom iaf! Särskilt när den var köpt i Tyskland.

Håller helt med, alltid va trevlig mm.
    Väntar nog ett tag iaf.. Riktigt go platta annars! Synd dom ska dras med en massa tillverkarfel

10. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    5 dagar??? Jag skickade in min den 21 december, men inte fått tillbaka den är, den skulle också till Tjeckien. Jag mailade ASUS och frågade hur lång servicetiden normalt är, de sa 2-3 veckor :s Helt sjukt att du fick tillbaka den på 5 dagar!

Blev en liten bump här också ^^

11. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Och allt börjar med att man ringer till Asus kundservice? Stod i kö i tio minuter. Sen sa någon per automatik att många ringde, och så kopplades jag bort.

12. hcm4ds3n

hcm4ds3n Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så mediamarkt lagade den trots att du köpte den från tyskland? Jag köpte min från bazula och när jag upptäkte att jag hade skärmsseparation så pressade jag tillbaka den och två dagar senare så sprack den.

13. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

"Bästa kund,

Vänligen var informerad att reparationen utav er xxx är klar och vi kommer att skicka tillbaka prdukten till er idag med DHL."

Snabba ryck! Och inte ens kvitto krävdes. Endast den luriga klausulen som säger att ifall dom inte finner något fel kostar de mig mig turen spänn i avgifter.