Problem: Glömmer standard-launcher

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av yeppeyump, 8 mar 2012.

  1. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jag har Go Launcher samt Widget Locker. Med Widget Locker använder jag Home Helper för att undvika upplåsning med dubbelklick på Hem-knappen.

    Till problemet...
    Telefonen "glömmer" titt som tätt av vilken launcher som används, och jag får upp rutan där jag kan välja launchers (TW, GO & WL). Självklart klickar jag i att Home Helper ska vara standard, men rätt som det är dyker rutan upp igen.

    Det har inte alltid varit så här, men nu händer det 5-8ggr/dag! Jag tror det händer när telefonen belastats med ngt lite mer krävande som det sker.

    Några idéer om lösning för att behålla launchern?
     
  2. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Detta händer när du installerar/avinstallerar/uppdaterar en launcher.
     
  3. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jo, visst är det så. Inte det som är problemet dock.
    Problemet är att det händer när som helst.

    Verkar dock vara Go Launcher relaterat, då fler skrivit om samma sak i den tråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=929029#post929029
     
  4. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att jag hade samma problem ett tag. Det son hjälpte vat att gå in i widget locker inställningarna, home helper och sedan kryssa i rutorna i olika ordning och välja launcher igen ... Det låter flummigt, men har för mig att det fixade biffen... Ledsen att jag inte kan förklara bättre, men det var något sådant...
     
  5. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Min första tanke är att systemet kanske stänger ner homehelper för att fria upp ram, jag har inte wl på luren just nu men har för mig att där under avancerat finns en kryssruta för "system percistance" eller liknande - eller har jag fel? bocka isåfall i den och se om det hjälper...
     
  6. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Din tanke är trolig (om det nu beror på WL och inte GO). Det finns en sådan inställning för GO, men inte för WL.
    Det som finns för WL är notifieringsikonen, som enligt beskrivningen i appen ska hjälpa till att hålla WL i minnet. Den är dock ikryssad.

    Fenomenet beskrivs på WL-hemsidan, dock bara för rootade lurar.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  7. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Är den ibockad i go? Om ja, testat att bocka ur den? Kanske är en konflikt mellan de båda?
     
  8. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Kanske en dum fråga men... har du en taskkiller app igång i bakgrunden? Wl rekommenderar ju själva att avinstallera sådana..
    *edit: testat att rensa cachen för wl?
     
  9. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Ingen Taskkiller, testat alla kombinationer. I- och urbockad, notifieringsikon på och av. Även ominstallerat WL.

    Tror dock det hänger på Go Launcher då det är den appen som uppdaterats av de två möjliga konflikterna (Go+WL). Go är pigga på att släppa uppdateringar, och flera rapporterar som sagt samma problem, oavsett Home Helper igång eller ej.
     
  10. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Just go är jag inte alls hemma på tyvärr, jag är en adw:are om det nu finns sånna :(
    Du får lycka till så ska jag sova på saken ;)

    Har du rensat cache för go då? Verkar ju vara någon form av icke fullständig installation som effar sig för dig.. Har go några tillägg eller autouppdateringar som kan stå och loopa?
    Vill minnas att youtube körde någon skum installationsloop när jag hade market till att autouppdatera den.
     
  11. MackanL

    MackanL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Verkar hänga ihop med att telefonern loggar ut från ett Wifi-nätverk. Det är då jag måste ange standard för hemknappen. Händer nästan alltid när jag lämnar wifi och går över på 3G. Trist problem.