Glömt grafiskt lösenord

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av jennyyy, 12 sept 2011.

  1. jennyyy

    jennyyy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Är kanske världens sämsta människa och har glömt mitt grafiska lösenord till min Samsung Galaxy Mini. Hur gör jag för att återställa det?

    /J
     
  2. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Ange fel lösen fem gånger så får du ett meddelande om att försöka igen om 30 sekunder. Samtidigt dyker en ny knapp upp som heter "Glömt lösenord?" som du trycker på för att ange den e-mail och det lösenord du angav tidigare - vips är telefonen upplåst igen. Lycka till!
     
  3. pej

    pej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej i forumet, jag loggade just på och hittade denna tråd. Jag sitter med samma problem med en Galaxy 5. Min son lånade ut den till ett par tjejer som tyckte det var kul att leka med det grafiska lösenordet. Vips så var telefonen låst och vi kommer inte ihåg vad det var för googlekonto och lösenord som han använde när telefonen var ny. Har provat alla återställningstips som cirkulerar på nätet. Hard reset fungerar inte. Enligt Samsung måste telefonen in till service. Kontaktade Mobilbyrån vid Hornsgatan 116. De skulle ha 495kr för att fixa telefonen. Finns det annan hjälp där ute? Pej
     
  4. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag begriper inte hur man kan skapa ett konto som man sen struntar totalt i efteråt. Kontot är viktiga saker man ska vara rädd om. Vad jag hört en del säga är att man återställa hela telefonen genom att flasha om den med samma programvara som finns i. Detta är dock inget kan ska ge sig på om man inte vet vad man gör eller om man känner sig osäker. På samfirmware finns senaste ROM:arna