Problem: Glömt lösenord,hjälp?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Kapitcho, 9 dec 2012.

  1. Kapitcho

    Kapitcho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    har ett stort problem..

    Kan ej logga in på min s3a längre...
    skriver in rätt lösenord men den säger det är fel..Förstår inte problemet??!!!
    Var 5 gång jag skriver in "fel" lösenord så måste jag vänta 30 s innan jag kan testa igen...

    Vad har hänt?
    Har googlat o letat men hittar inget om by pass screen ...
    SKIT jobbigt!!!

    Vill ej göra en factory reset då jag är sjukt rädd om mina privata bilder och mina kontakter kommer försvinna...

    Jag kan logga in på min gmail via datorn om det skulle vara till hjälp?
    Men ej via mobilen. Får ingen ruta där det står "Forgot password" eller "ange din gmail konto"..

    Snälla hjälp mig....
     
  2. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är det inloggning till telefonen (typ pinkod) eller till ditt Google-konto du har lagt in telefonen du har problem med?

    En factory reset tar inte bort några bilder. En formatering av SD card under Storage(Lagring) gör dock. Jag har personligen gjort en factory reset upp mot 50ggr utan att ngt på varken interna eller externa SD-kortet påverkats.
    Det som tas bort är filer i /root/system, root/data samt root/datadata där appar och dess data sparas.

    Har du dina kontakter syncade till ditt Google-konto? Ifall du har det kommer alla kontakter att syncas tillbaka till din telefon efter en factory reset, vilket är jättesmidigt.
    (Jag använder mig själv av det).
    Om du har kontakterna sparade på ditt SIM-kort tas de inte heller bort, som jag förstått det. Jag är bara 80% säker på det dock.
    Däremot, om du sparat dina kontakter på telefonen tas de bort vid en factory reset. Det är därför jag inte har några kontakter de första 5min efter jag gjort en factory reset vid ROM-byte.
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jo det gör det om du gör det via inställningar - fabriksåterställning eller med stock recovery
    Att det inte har gjort det för dig är att du har gjort det i cwm eller hur
     
  4. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Gjorde en FR under inställningar i mobil, bilder och filer vart inte raderade. Kan det bero på att jag kör aokp? är det bara i stock 4.1.2/1 som allt raderas??

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Yes, har gjort det i CWM... Hmm det var ju lite märkligt. Säker på att det inte är formatering du tänker på då, för där står det nämligen att bilder, musik och video försvinner.
    Aja, Säkrast är väl att lägga över allt på datorn och sen göra en reset.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Har själv gjort en fabriks i inställningar och den rensade rubbet på interna

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2