Gmail, händer ingenting

Discussion in 'Applikationer' started by niq, Feb 12, 2010.

1. niq

niq Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag klickar på Gmail ikonen på Nexus One kommer det upp en helsvart bakgrund och en text "waiting for sync" som visas i ca 3 sekunder och sedan går telefonen tillbaka till startsidan.

Klickar jag igen på Gmail står det bara:

"This account is not configured to sync automaticly. Press MENU, REFRESH to sync mail once. Or press HOME and touch SETTINGS > Account & Sync and configure this account to sync mail automatically".

Okej, jag provar alternativ ett. Klickar på menu och refresh. Väntar... väntar... ingenting händer.

Går in i inställningar och ser att Auto-Sync är PÅ under "General Sync settings" men inte under "Manage accounts" och mitt gmail konto.
    Klickar jag på mitt konto kommer jag till en sida där det står "Data & synchronization" och jag antar att det där ska stå vad jag kan synca men där är det tomt.
    Jag kan bara klicka på "Remove account".

Någon som känner igen detta och hur jag ska få telefonen att börja synca min Gmail?

Jag har provat rensa cachen i funktionerna. Gjorde ingenting.

EDIT: Nu fick jag det att fungera genom att lägga till ett andra gmail konto. När jag gjorde det syncades det direkt och efter det va klart valde jag mitt första gmail konto och då gick det också att synca. Efter det tog jag sedan bort det andra kontot.

Last edited: Feb 12, 2010
  2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini