Problem: Gmail-hjälp

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Droid87, 2 aug 2020.

  1. Droid87

    Droid87 Guest

    Jag försöker att få mina mail som är reklam att hamna i en viss flik.
    Jag har skapat en flik som jag kallat "Reklampost" och har sedan skapat ett filter för ett flertal olika avsändare. Problemet är att de mail som jag filtrerar hamnar i både den vanliga inboxen och samtidigt i min skapade flik "Reklampost".

    Hur ska jag göra för att få den filtrerade posten att endast hamna i fliken "Reklampost"?
    Tacksam för svar.
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Jag tror att du har skapat en etikett som heter Reklampost, inte en flik/separat inkorg med det namnet. Det är skillnad.

    Det du borde ha gjort är att aktivera de standard-"flikar" som finns i Gmail, såsom Promotions (den använder jag). Sen borde en hel del reklamepost automatiskt flyttas dit, men du kan även skapa filter som lägger viss epost i Promotions efter eget behov (då syns mailen enbart där, inte i vanliga inkorgen).

    Mig veterligen kan man inte skapa egna inkorgar, bara de Google satt samman, såsom Promotions?
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Prova att öppna gmail i en webläsare och gå till inställningarna och välj "dölj" under "visa i meddelandelistan"
     

    Bifogade filer:

  4. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    När du skapar filtret måste du välja alternativet hoppa över inkorgen och arkivera det. När man arkiverar försvinner inkorgsetiketten men övriga etiketter behålls.

    Jag har etiketter för de flesta av mina mail. Är nästan bara de mail jag får från tidigare okända avsändare som hamnar i inkorgen.
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du kan också redigera ditt filter och även klicka i ruten "hoppa över inbox" eller nåt i den stilen
    Tillägg: Oops! Ser att jag hade svarsruten öppen så länge så @Maqqan@Maqqan hann påtala alternativet "hoppa över" innan jag klickade på "skicka"
     
  6. Droid87

    Droid87 Guest

    Tack alla för svar!
    Problemet är att jag vill kunna spara dessa mail
    i en separat inkorg eller flik för att kunna kolla och solla. Jag har kört med alternativet "arkivera" men då försvinner mailet ju helt.

    Att filtrera dessa mail till den befintliga "Promotions/kampanjer- fliken" verkar vara det närmsta jag kan komma min önskade lösning.
    Grejen var ju bara det att jag ville slippa dom förbannade anonnserna som gmail numera lägger in i "Promotions/kampanjer- fliken"! :ehm:
     
  7. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag önskar verkligen man kunde inaktivera dessa kategorier. Även när jag skapat ett antal egna filter för att kategorisera upp min inkorg finns dessa kvar. Har valt att dölja dem men kan inte få bort dem helt.
     
  8. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Har du gett mailet en etikett försvinner det inte när man arkiverar det. Råkar man göra det utan att man tilldelat en etikett kan du fortfarande finna det under valet Alla mail.
     
  9. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Jag tror tankesättet med gmail är att man ska *söka*, inte *sortera*. Dvs hela gmail är byggd på att låta alla mail ligga i en hög som man sedan söker i. Sedan har man lagt på konceptet "etiketter" som väl kan ses som sparade sökningar i princip.
     
  10. Droid87

    Droid87 Guest

    Nu har jag valt, hoppa över inkorgen (arkivera) och använd etiketten "Reklampost".
    Ska se om jag då hittar dessa mail i All e-post.
     
  11. Droid87

    Droid87 Guest

    Jag verkar ha fått det att fungera som jag vill!:D
    Dvs att vissa, av mig utvalda mail-avsändare, hamnar direkt i en flik som jag har skapat.
    Detta utan att hamna alls i den vanliga inkorgen.
     
    Buzz gillar detta.