Gmail igen

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 12 jun 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu använt Gmail i några månader för diverse ströjobb som måste göras när man är på resa. Fungerar ganska bra men till min förvåning så verkar det som om det bara går att läsa mail när man är uppkopplad.

    Har jag missat något eller är det verkligen så att man inte kan ladda hem sina mail, slå av uppkopplingen (till exempel innan man går ombord på ett flygplan) för att sedan starta Gmail och läsa mailen?

    Varje gång jag vill läsa mina mail måste jag vara uppkopplad på nätet vilket gör detta till klart frustrerande då jag inte kommer åt informationen då nät saknas.

    Senast försökte jag spara ett mail med en karta jag behövde. Väl under resa utan nät så kunde jag varken öppna Gmail eller återfinna det sparade mailet med kartan. Kan det verkligen vara så illa?
     
  2. bjorkis

    bjorkis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När du kör med Gmail appen är det väl så att den hämtar det direkt från molnet. Inget lagars i Taben. Fungerar väl egentligen som när du kollar dina mail via en browser mer lr mindre.

    Vill du ha "kvar" mailen även i nerkopplat läge får du köra kontot även i mailappen. Denna funkar mer som ett traditionellt mailprogram du kör på datorn.

    Kan ha tvär fel, då får ni där ute rätta mig... ;)
     
  3. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    I gmail appens inställningar så kan man välja hur länga mailen ska vara synkad där kan du välja vilka etiketter som ska vara synkade och hur många dagar dom ska vara det.