Gmail och Facebook kontakter.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av PhR34k, 12 apr 2015.

1. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Jag satte igång och rensade bland mina kontakter då det fanns trippla utav vissa.
    Men jag märkte nu att jag tog bort nån Gmail kontakt då jag har honom på Facebook men hur gör jag för att spara denna kontakt igen på Gmail kontot, hittar ingen sparknapp. Jag har hellre alla kontakter på Gmail för att sedan länka dem till Facebook.
    Nån som vet?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Brukar finnas en flik där du kan välja vart du vill spara din kontakt. Om du vill spara dom på din Gmail så väljer du helt enkelt ditt Gmail konto.

Har man flera kontakter fast med olika infon, säg "Pelle Jobb" och "Pelle Mobil" så kan man ibland länka ihop dom kontakterna/dubbletterna till en kontakt.

Lättaste sättet när du fått alla kontakterna till ditt Gmail konto är kanske att köra via en dator och gå in på Contacts i webbläsaren för ditt konto och sortera där.

3. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Jag vet om den länken du menar men det är när du sparar en helt ny kontakt. Men den kommer inte upp när du har en bef Facebook kontakt som du vill spara i ditt Gmail konto. Testa om du kan.

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Förlåt tänkte inte på att det var specifikt för Facebook, jag har inte Facebook så kan tyvärr inte kolla men kan tänka mig att du inte kan spara Facebook informationen direkt till ditt Gmail konto. Däremot borde det gå att länka ihop båda kontona till en kontakt så att du bara ser ett.

Annars om du bara vill se Google kontakter i din kontaktlista så brukar det ju finnas att man kan välja vilka konton som ska synas, men förstår att det är inte det du var ute efter utan du vill ha ordning och reda med all info för en kontakt samlat under en post i kontaktboken.

Edit: Testade att redigera en befintlig Skype-kontakt och det gick inte att spara undan infon till något annat konto. Precis som det inte går för dig för dina Facebook-kontakter.

Edit2: Om jag spara en ny kontakt så kan jag lägga till en massa infon där ibland Skype, ser dock inget Facebook-etikett/fält. Men jag kunde lägga till ett eget fält som jag kan döpa till vad jag vill. Frågan är om Google ens stödjer den infon i deras kontaktlista, har ingen dator framför mig så kan inte gå in och kolla. Tyvärr verkar det som, om du inte vill länka två poster ihop till en, att du kommer behöva mata in information manuellt i för varje kontakt antingen i telefonen eller via datorn om det nu finns ett Facebook-fält där.

Last edited: 12 apr 2015
    PhR34k gillar detta.