Gmail på tabben

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 16 mar 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har äntligen fått igång min Gmail på tabben. Har inte en aning om hur det gick till. Vid ett av mina försök så upptäckte jag bara att den fungerade. Rätt mycket på tabben är ren VooDoo när man inte har en manual.

    Ok, nöjd och glad trodde jag. Nu har jag råkat ut för ett par gånger att tabben anger att man inte kan logga in på Gmail och att mitt lösenord inte fungerar. Går jag till min PC har det hänt att jag måste aktivera mitt lösenord igen eller som senast att Gmail anger att man upptäckt något "konstigt" med min Gmail och man vill att jag via säkerhetskod till min mobil skall aktivera min mail.

    Detta är naturligtvis hanterbart om man har sin dator med sig. Men vitsen med tabben är ju att slippa dator många gånger. Jag reser väldigt mycket och är bara glad att slippa släpa dator på varje resa men om Gmailen lägger av så måste jag ha en back-up.

    Är det fel på Gmail eller på tabben? Har fler samma erfarenheter? Förslag till hur man undviker eller fixar detta när man är på resa utan dator?
     
  2. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Känns spontant som att du har fel både på Gmail och din Tab. Eller så gör du helt fel och har dribblat bort dig själv. Har aldrig råkat ut för det du nämner, och gmail har fungerat klockrent sedan jag skaffade det. Aldrig varit nå strul vare sig på PC eller på Galaxy Tab.

    Har du kollat så du inte har nå virus på datorn och gjort som det är tänkt vid registreringen av gmail.

    Förstår inte hur du kan ha så mycket strul med Gmail. Är ju bara att ange sitt gmail konto och all info som man har där synkas då med telen.

    De gånger jag bytt android tele eller gjort en återställning så anger jag bara min mail första gången som man startar enheten och då synkar telen ihop med mitt konto och får tillgång till gmail,youtube, och tidigare appar som jag köpt på market. Och anger jag inte det vid start så lägger jag bara till mitt konto med meny-inställningar-konto & synkronisera - lägg till konto och väljer hur ofta och vad jag vill synka tex kontakter kalender osv
     
    Last edited: 17 mar 2011
  3. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte utesluta att jag gjort något fel men jag följde instruktionerna i varje steg. Första tre-fyra gångerna när jag skulle skapa mitt G-mail konto vägrade "systemet" acceptera den emailadress och det lösenord jag fått av Google. Märkligt nog fungerade det dock på min PC att gå in och läsa Gmail med samma inställningar.

    När jag några dagar senare skall försöka igen fungerar plötsligt Gmail. Fråga mig inte hur. Så länge voodoo arbetar för mig så är det ok.

    Driftstörningarna kan jag inte heller förklara. Nu har systemet fungerat i två dygn så jag hoppas det håller i sig.

    Jag har inga virus på min dator. Ett helt nytt system med alla skydd som går. Förmodligen min tionde dator efter starten med XP och DOS 6.11 i förra milleniet. Till DOS fanns det dock manualer som man kunde läsa och fixa saker...