Gmail - POP synk,hämtningstid

Diskussion i 'Allmänt' startad av mirose, 28 apr 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har nu fått min Gmail att hämta mina Comhem email men det jag undrar över är om det går att ställa in synken mellan dessa konton? Om någon skickar ett email till min gamla comhem adress så tar det väldigt lång tid innan gmail hämtar hem meddelandet. Det behöver inte gå på sekunden men ska det verkligen ta flera timmar innan jag får det i Gmail? finns det något att göra åt det?

Tack för hjälpen

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Nej, för tillfället så går det inte att ställa in tidsintervallet, allt enligt hjälpen på gmail. Det blir troligen för stor belastning på googles servrar.

Jag kollade historiken på mina konton som gmail hämtar från och det verkar vara för mig 1/timme som gmail går ut och kollar om det finns mail om jag inte manuellt går in och kolalr.

3. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, Tack så mycket,

Jag skulle också vilja importera mina email som ligger lokalt på min dator i "Thunderbird client" till Gmail så att jag alltid kan nå dem. Går detta att göra då de inte ligger kvar på min vanliga email server. När jag synkar med Gmail till min telefon lagras de då på SD kortet så att jag kommer åt dem offline?

Tack för all hjälp

4. iak

iak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Om du skapar ett nytt konto på Thunderbird till din gmail så är det bara att dra över mailen från ditt gamla konto i Thunderbird till ditt nya som går mot gmail.

5. Snago

Snago Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte hur det är med comhem email, men du kanske kan vidarebefordra mailen från comhem -> gmail istället för att gmail ska behöva hämta från comhem?

Så gör jag med min sekundära mail. Mailen kommer in (nästan) direkt :)

6. BEWEE

BEWEE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hämtar också mina externa mejl via gmail och det kan ta upp till flera timmar innan de kommer. Kanske ska göra som Snago tipsar om istället.

Är det någon som vet om man kan spara gmail lokalt i androiden på något sätt liknande det som finns till Chrome?