Problem: Gnissel ur hörlursuttaget

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av undegaard, 29 jun 2014.

  1. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hej. Telefonen blev uthämtad idag och det verkar riktigt lovande!

    Har dock ett problem, oavsett vilka lurar jag prövar gnisslar och piper det i vänsterluren. Bara jag sätter i ett par så låter det. Har någon haft samma problem och löst det eller ska jag bara DOA?
     
  2. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag tror att någon annan hade samma problem, han löste det genom att stoppa in kontakten, ta ut den och sen torka av den. Han gjorde detta några gånger sen löste det sig.
    Var tydligen någon slags olja eller något liknande i uttaget.
     
    undegaard gillar detta.
  3. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Det verkar fungera :)
     
  4. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Härligt! :)
     
    undegaard gillar detta.
  5. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 923
    Mottagna gillanden:
    1 322
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Jag tror att jag har samma. Innan jag läste detta trodde jag att mina Marley kanske var spräckta
     
  6. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Löste det sig för dig med? :)
     
  7. tazzi

    tazzi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag verkar har exakt samma problem. Hörlursuttaget sprakar riktigt mycket. liknande upplevelse som de kan bli om man sätter in ett par hörlurar i det inbyggda ljudkortet på en stationär dator och man har riktigt hög volym fast ingen musik på. mycket brus och störningar i ljudet. Först tyckte jag bara de lät i högra men nu även vänstra samtidigt. Har testat tagit ut och in och rengjort med papper men de funka tyvärr inte.

    Jag mailade LG och fick till svar: "Vi är medvetna om detta och vårt utvecklingsteam undersöker detta med högsta prioritet och det kommer att lösas med en mjukvarufix inom snar framtid. Vi har tyvärr ingen information om när detta sker. Vi beklagar det som har skett och ber om tålamod så kommer detta snart att vara löst."

    "http://www.gsmarena.com/lg_g3-review-1086p7.php" enligt deras test ska tydligen ljudet vara bra så frågan är vad detta beror på :(

    För att höra detta fenomen extra tydligt starta originallåten "life´s good theme3"
     
    Last edited: 2 jul 2014
  8. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Låter ju precis det problem som uppstod när G2:an fick KitKat, och som även Nexus 5 användare märkt av som jag fattat det. Jag hade har det i min G3:a och hade det även i G2:a (fast det fixades där).
     
  9. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har också detta problemet.. Men den verkar också väldigt känslig för vilken kabel man har. Har testat tre olika som jag vet funkar och då får jag inte ens ut nåt ljud. Som att den inte känner av nån sladd. Med en fjärde funkar det men brusar väldigt mycket. Med de medföljande hörlurarna hör jag inte samma brus men ett lite annorlunda i vänstra luren ibland bara. Finns även en tråd på XDA om detta.

    Tror ni att dessa fel hör ihop? Är era också känsliga med vilken sladd ni har?