Tips: GO-"sms"/"launcher"/"Backup"/whatever

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Arbu11, 5 jan 2013.

  1. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Det började diskuteras lite OT i en annan tråd angående GO Sms och hur det segade ner mobilen... Och jag trodde först inte ett dugg på det (för det fungerar ju så bra) men jag prövade att avinstallera ALLT som hade med GO att göra (GO Backup, GO Sms, GO Launcher, alla teman), och dessutom rensade bort några andra appar samtidigt (lite spel bara, inget som bör slöa ner telefonen direkt), och sen körde jag Wipe Cache Partition, Wipe Dalvik Cache, Rensade App-cache... Och WOW, mobilen går som ett skott!

    Det jag upplevde genom att byta ut GO Launcher mot Nova Launcher samt GO Sms mot Stock var att mobilen startar upp snabbare och laggar inte som den brukade göra (tiden mellan att hemskärmen syntes till att du kunde börja öppna appar och sånt minskade med säkert 40-60% enligt min uppfattning) och dessutom, det bästa av allt... Tidigare så fungerade Google Chrome inte ALLS för mig, det hängde sig på varenda sida, kunde bara surfa 5 sekunder innan "Google Chrome stoppades, vill du avsluta" kom fram... Nu fungerar det som en smäck!

    Så ett tips till alla er som har problem med Google Chrome och att mobilen laggar lite då och då:

    - Ta bort allting med GO att göra, även programmapparna som ligger på interna minnet (appdata, cache, etc etc.) verkligen ALLT med GO!

    - Rensa lite appar...

    - Rensa Cache Partition, Dalvik Cache, App-cache (under Inställningar > Lagring > App Cache *klicka* (OBS. Tror det bara fungearar på android 4.1.2 eller 4.2.1 och senare, kommer ej ihåg)...

    Det gjorde susen för min mobil iaf!
     
    grillen gillar detta.
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Satan i gatan! Läste den andra tråden också och stoppade/inaktiverade Stock-webbläsaren (i Cyanogenmod 10.1) och nu går alla menyer mycket snabbare! :O Nu börjar jag kunna njuta riktigt av min Galaxy S2, börjar förstå varför den fått så bra reviews men ändå var så sölig för mig! ^^