"Göra" egen USB OTG-kabel?

Diskussion i 'Allmänt' startad av sparriskrigaren, 14 sept 2012.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    OK, det här kanske är en idiotfråga men må då så vara :cool:

    Säg att vi har en Android-enhet som har stöd för USB OTG, med ICS. Däremot har vi ingen vanlig USB OTG-kabel (micro USB-hane -> vanlig USB-hona) för inkoppling av USB-hankontakter.

    Säg att vi däremot har en vanlig micro USB-sladd (micro USB-hane -> vanlig USB-hane) som finns på många laddare, SAMT en dubbelsidig USB-hona (skarvkontakt).

    Går det då att sätta denna skarv på sladden och använda denna som en OTG-kabel? Rent fysiskt går det ju uppenbarligen, men funkar kommunikationen i kabeln så att säga?
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 004
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar, det var det jag misstänkte :) Frågan är om det är någon skillnad.. ja, jag kanske borde ha varit mer utförlig från början.

    Jag har köpt en Sony Xperia Tablet S som inte har någon micro USB-ingång, utan använder någon speciell kontakt. Det följer med en USB-kabel som passar i den, men den har självklart en hane i andra änden för laddning/anslutning till PC.

    Så jag tänkte om det gick att stoppa en hona-hona på denna för att kunna ansluta tangentbord etc utan att behöva köpa en särskild sladd från snål-Sony:

    http://www.sony.se/product/other-sony-tablet-accessories/sgp-uc3

    Har oavsett tänkt köpa ett dockningsställ med tre USB-portar, men det finns inte att köpa än. Suck.
     
    Last edited: 14 sept 2012