Fråga: Göra om en Xperia Z Ultra till en Z Ultra GPE

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av thr, 19 feb 2014.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Kan man köpa en Xperia Z Ultra och göra om den till en Z Ultra GPE?
    Det går ju enkelt att göra om en HTC One till en HTC One GPE men jag kan inte hitta nån guide för motsvarande sak för Xperia Z Ultra.

    Prisskillnaden är ju rätt stor, ca 3600:- för en Xperia Z Ultra och ca 5600:- för en Z Ultra GPE...
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nej. Det närmaste du kan komma till GPE är en original dump portad till den vanliga Z ultran.

    Kräver att du har .290 eller senare pga radion och div filer ska uppdateras innan du ger dig på en kitkat rom
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2608708

    Standard DPI i GPE romen är 400, för att få tillbaka normalt läge så kan du ändra build.prop till 320 eller lägre så ser romen normal ut

    Eftersom det inte finns någon recovery i den kernelen som följer med romen får du själv flasha i en kernel med en recovery
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2579005


    ...men man vet inte vad som händer i framtiden :), det återstår att se
     
    Last edited: 19 feb 2014
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Betyder det att allt är väldigt stort även när man köper en riktig GPE?

    Jag är inte intresserad av att lägga in något som är som GPE, jag vill ha just GPE med OTA osv. Antar att jag får glömma hela idén eller köpa den dyra versionen.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Som jag har förstått det är romen av någon anledning iställd på 400 dpi default varför nu det skulle vara en fördel..
    Ja, OTA kan du inte få om du flashar i en portad GPE rom just för att OTAn kanske innehåller filer som har med själva firmwaren till GPE versionen att göra och då hårdbrickar telefonen. Så är du ute efter att få OTA och andra uppdateringar bör du nog titta på en äkta google play telefon
     
  5. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ok, får lägga ner Z Ultra då. Den är tyvärr lite för dyr i GPE för att det ska kännas vettigt.
     
  6. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Vem sköter uppdateringarna för GPE? Är det tillverkarna eller Google? Kan man förvänta sig lika snabba uppdateringar som för Nexus?
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det kan jag inte riktigt svara på, sony borde vara inblandad i det här och prova ut romen innan den skickas ut osv när de ska ha in deras in-house kod i play versionen innan den når enheten