GOLauncher EX, GOSMS Pro & GOtangentbord, Allmänn Diskussionstråd

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nagarebozhi, 12 dec 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan tillägga att det inte är go sms som är problemet då jag har problemet med standardappen också med go sms avinstallerat. Verkar kanske vara rom-relaterat kanske då...

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med. Kör Golauncher och gillar den skarpt(speciellt funktionerna) men ingen skulle anklaga den för att vara snabbaste app drawern i stan. Kan också vara riktigt seg/svår att träffa rätt med touchen. Ibland får man dutta flera ggr för att den ska reagera. Å andra sidan använder jag knappt app drawern då det är så smidigt att göra mappar att ha på hemskärmen.
    Undrar om appdrawerns seghet kan ha att göra med om man gör många mappar i den? Jag har 8 mappar.

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Att appdrawern var seg berodde på dåligt optimerad kod. Dock så har de ju fixat appdrawern i den senaste uppdateringen :)

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

GO SMS har blivit allt segare, trots att jag kör i Lite-läge. Kraschar ofta nån sekund efter att man öppnat appen. Det var bra så länge de höll den hyfsat avskalad. Har nu gått tillbaka till handcent...

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo tyvärr blir det ju ofta så att förr eller senare slänger de in så mycket goja som många inte använder så det segas ner. Men de måste väl göra någonting för att fortsätta med uppdateringar... på gott och ont.

Jag har också avinstallerat skiten pga en integritetskränkande bugg som gör att man väldigt lätt kan skicka ett sms till fel person. Gjorde det för nån vecka sen även om jag var medveten om buggen men då tog jag bort det direkt innan man skickar fel sak till fel person. Mailat dem om buggen men fick inget gehör samt det har inte fixats i uppdateringar. Går aldrig mer tillbaka till GO SMS.

6. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag har också mailat dem två ggr om olika saker utan att få svar. De skriver ju att de lyssnar på användarna, och det kanske de gör. De orkar bara inte svara på allt?

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Men om de inte löser buggen (vilken jag anser vara en väldigt allvarlig sådan) under överskådlig tid så spelar det ingen större roll för min del faktiskt.

Använder numera stock sms i cyanogenmod 7 med "sms popup" appen. Tycker faktiskt det är en bättre lösning då den popupen går att trixa lite med i inställningar och fungerar minst lika bra. Den buggar inte heller. Så slipper man allt extra grejs också. Vill inte gå tillbaka ens om de fixar den buggen nu.

Last edited: 28 apr 2011
  8. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det som är synd att gå miste om, är ju att de tydligen hade hittat ett sätt att undgå android-buggen som gör att ett skickat sms kan hamna hos en annan kontakt trots att det ligger kvar i rätt tråd i telefonen. Har dock aldrig märkt av att jag lider av den buggen (vilket iofs är lite svårt att göra).

9. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Go sms raderade precis ALLA mina ca 6000 sms. Det gick till så att jag fick ett mms av tele2 som inte gick att öppna. Ett felmeddelande kom upp upp i go sms att något gått snett i programmet (inte FC). Sen var alla sms borta, även i standardappen lyser de med sin frånvaro. Poff, väck.

10. MineCrafter

MineCrafter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt alla GO-appar ett tag i min Legend nu, och dem flyter på bra :) enda med SMS-appen är att den ibland är väldigt seg med att notifiera och endel FCs (som Ekofasc sa tidigare)... annars kanon :)

11. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag föreslog att de skulle separera folderview mer, istället för komplement som det är nu. Jag vill kunna stänga av chattview helt, precis som i Pansi sms. Får se om de tar tag i det.

12. roesnaes11

roesnaes11 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har en samsung galaxy s och har precis börjat använda go launcher, go sms osv, men jag har tappat ringsignalen och sms signalen, det bara vibrerar ist(telefonen är inte på ljudlöst).. Jag använder egen musik som signaler, som jag överfört från datorn... de vanliga standard signalerna fungerar men inte mina egna:ehm:

Så finns det någon annan som har/haft lika problem och har nått tips på någon inställning..?

13. Liten Strumpa

Liten Strumpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    inte så himla roligt.....

men om du hade läst intruktionerna för Go sms så får man tips om att alltid ta backup på sina sms ifall nåt skulle hända

om du tittar i Go sms inställningar under Go sms services så har du där säkerhetskopiering och återställning

kansdke vore nåt o använda så slipper det bli såhär en gång till....

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

att ens ha 6000 sparade sms i sin telefon tyder ju på klar psykvarning iaf ;)

15. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

haha då har du missat denna nisse

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

hahahaha herrejävlar i helvete rent ut sagt...
    Jag fattar inte... hur viktigt kan ett sms vara så man bara måste spara det ?.. iaf över en längre tid... magiskt...

17. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

haha:D ja va fan ska man säga, jag fattar det inte heller

18. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Trådar som är över 200 rensas automatiskt för mig. Smidigt.:cool:

19. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    På något konstigt sätt, gick min lur till landscape mode, på startskärmen :o . men de vara typ 1-1½ sec max sen återgick de till portrait. Då undrar man varför detta inte är en vanlig funktion, landscape i homescreenen liksom .. !

20. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Haha, nja, är det så mycket då? Blir ju så med tiden när man håller kontakt mycket via sms och inte rensar. Det är ju som med gmailen, de ligger kvar..
    Trodde alla lät sina sms vara nu för tiden när man inte behöver ta bort dem.

Jo, jag kan läsa instruktionerna. Behöver ingen pekpinne så sett. Smsen har inget affektionsvärde för mig, men det kändes värt att nämna att det kan hända. Har aldrig hänt mig med något annat program.
    Det konstigaste var väl att det hände efter att jag fått ett oläsligt mms från Tele2. Kanske bara en slump.