GOLauncher EX, GOSMS Pro & GOtangentbord, Allmänn Diskussionstråd

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nagarebozhi, 12 dec 2010.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

sökt i tråden men inte hittat svar på mina frågor jag har (delsvar möjligen men inte klara besked)

Drog ner Go launcher EX från market igår och tyckte det såg,rent ut sagt, skitbra ut men upptäckte ett litet stul med det... givetvis.

Det jag fick problem med var att när jag körde långtryck på skärmen på "home screen" för att komma åt menylistan mm blev hela skärmen vit. problemet var att det ibland fungerade så jag fick upp menyn (apps, widgets, bakgrund mm) och kunde komma vidare, ibland funkade som sagt inte alls. vissa gånger kom jag till nästa meny och då blev det samma sak där. Detta gällde även via appdrawer och vissa program.
    likaså kom inte vissa widgets upp på sidan när jag valt vilken jag ville ha. körde jag då långtryck där den skulle varit fick jag inte upp menyn utan i stället fick jag upp alternativen "move/delete" och kunde på så vis ta bort den osynliga widgeten.
    även i programmenyn var det lite strul, verkade som den laggade rätt bra där men det kan varit för att jag har/hade en jäkla massa skit (läs: många spel/program) installerade... sen funderar jag på om man kan få en rullista i stället för flera sidor?

någon som upplevt samma problem som ovan. och hur är det med "force close" som jag råkar ut för lite då och då med nuvarande modell jag använder? Inte så ofta som när jag hade LauncherPro installerat men det kanske berodde på att jag hade LP installerat på minneskortet och ADW inlagt på interna minnet?

löser sig dessa problem ovan så kommer jag klart byta då de teman jag hittade till Go var klart bättre än det jag använder idag...

2. Liten Strumpa

Liten Strumpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    gjorde en ominstallation av Gosms efter jag justerade så jag hade mer minne

för tillfället så verkar allt funka konstigt nog o_O

men jag låter det vara så att jag får påminnelser ifrån både Gosms och standard appen så missar jag inget sms förhoppningsvis :P

3. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Senaste versionen av GO SMS Pro drar iväg med 100% cpu hos mig. Har provat olika inställningar i appen, samt omstarter enligt konstens alla regler, men den drar iväg så fort den startar och ger sig inte förrän man dödar den. SystemPanel visar tydligt vad som händer. Mobilen får sova men cpun kör ändå i 100.

Fick frysa Go sms tillsvidare och köra med stock så får vi se om det rättas till snart.

4. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

dum fråga kanske men kan man få till det så man har olika bakgrunder på de olika sidorna?
    Har en sida med internetlänkar och och en sida med spel så en bakgrund var på dessa sidor som visar vad det är för något hade varit snyggt.. försökt hitta var man ställer in det men inte lyckats, vet inte ens om man kan som sagt...

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Går inte i denna launcher. Den enda launcher som klarar det som jag vet i huvudet på rak arm är Regina.

6. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då var det som jag trodde då... ja ja, lite synd men det får ju gå ändå...
    tackar för svaret.

7. Tobias901222

Tobias901222 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    Tycker denna launcher är seg i bläddringen.

Sen har jag en lite klenare mobil än vissa andra.
    Men tkr den iaf ska vara snabbare än orginal launchern.

Go launcher funkade skit bra för typ 1 månad sen, men sen har de varit väldigt segt.

Launcher Pro är min ersättare tills Go launcher funkar bättre.

8. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Tyckte inte deras launcher var så där jättenice, saknade mina "iphone-ikoner" från ADW EX men de kanske jag bara förbisett?

Anyway, kör hårt med Go Contacts/Dialer/SMS/FacebookChat och är mycket nöjd med alla. As grymma kodare!

9. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tips:
    https://market.android.com/details?id=org.tamanegi.wallpaper.multipicture&feature=search_result

Sätt som livewallpaper i GOlauncher. Och sedan så väljer du de olika bakgrundsbilderna i dennes inställningar.

10. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ok, man tackar... kollat på det nu och det verkar vara det jag eftersöker.. ska bara fixa fram den standardbild jag hade sen tidigare så jag kan ha den på de sidor jag inte har "temabilder" på...

11. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Är det någon efter dagens uppdatering som fått problem att inte sina egna ikoner som lagts på "skrivbordet" inte visas längre? Den visar bara orginal ikon nu =/

12. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har kört med ADW innan men tycker det går segt och vill prova Go Launcher men hittar inte var man kan ta bort dockbaren gjorde det i ADW och gillade när man kunde ha egna genvägar på hela skärmen.

13. eddshot

eddshot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått samma problem. Det stör mig oerhört att sitta och lägga in ikonerna manuellt igen

14. Yoshien

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kan inte lägga in dom ikonerna som jag vill ha istället. Den sätter
    bara ut orginalet igen på "skrivbordet" =/

15. Yoshien

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Löste sig med Go Launcher inbyggda.. Körde en app innan som slutade att funka
    i senaste uppdateringen =/

16. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

någon mer som har problemet att dockbaren "försvinner" när man vänder telefonen i landskapsläge? den ska ju finnas till höger vid sidan om ikonerna (kör 4x4 så där finns ju plats) men syns inte i landskapsläget som sagt. vänder jag telefonen i normalt läge dyker baren upp direkt längst ner precis som vanligt... sjukt skumt... för att förvärra det mer funkade det innan men nu har det lite huxflux slutat funka...

17. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Någon som hittat en värdig ersättare för LP's agendawidget och facebookwidget? Dom är ju helt lysande. Förvånar mig att ingen gjort stand-alone widgets av dom än.

18. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Last edited: 15 jul 2011
    Kame_boy gillar detta.
  19. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  20. achillesgbg

achillesgbg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det närmaste jag hittat är att skapa en "gest" som att visar/döljer dockbaren.
    Detta hittas under: Preferences/Operation settings/Glide up action/Show,Hide dock bar
    Go launcher kommer ihåg att Dock-en skall vara stängd även om man byter gesten till ett annat kommando efteråt. Även vid omstart kommer den ihåg att dölja dockbaren.