Fråga: googel kalender

Diskussion i 'Frågor och support' startad av davidsson, 13 nov 2020.

  1. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har en massa olika kalendrar jag får delade till mig samt en del jag premuera på. Kan man få fram en ical länk på dessa? Jag har fått det på dom som jag "äger". Eller kan man få kalendern automatisk att kopiera över kalendrarna till en kalender jag äger?
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Jag hittar bara en "public URL" till kalendrar jag prenumererar på, men ingen ical-länk.

    Vad vill du göra med kalender-kopian? Vill du ha en backup bara, eller ska du göra något med den? Google Takeout kanske möjligtvis kan användas, ej testat.

    Eller vill du att din kalender automatiskt ska få en kopia av alla kalenderhändelser, så att du får åtkomst och kan redigera dessa? Går nog inte automatiskt, men du kan manuellt skapa en sån kopia i din egen kalender för varje kalenderhändelse som dyker upp från annan kalender du saknar behörighet att redigera.
     
  3. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag tänkte använda det bla till lite hemautomation. Jag har bla en från kommunen med skolmat som jag skulle vilja kunna kopiera över till en av mina egna och där med använda denna, samt min sambos kalendrar vore topen att kunna kopiera över med
     
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Går nog bara om du manuellt gör en kopia av varje enskild kalenderhändelse som du önskar lägga till. Finns en knapp för det, ett enkelt knapptryck bara. Du får du en identisk kopia i din kalender, som du kan redigera, och som inte försvinner om .ical-länken upphör i framtiden.

    Tyvärr har jag inte hört om någon automatisk sådan funktion.