Google+ (alternativ till Facebook) - någon som fått invite?

Diskussion i 'Off Topic' startad av NoNick2, 28 jun 2011.

  1. NoNick2

    NoNick2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    Stock
  2. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hm, verkar vara en ny "version" av Google Wave med lite nytt godis i, skulle vara intressant att testa
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hmm.. Är lite för trött för att orka läsa ännu en wall of text. Någon som orkar förklara kortfattat vad detta handlar om?
     
    Last edited: 28 jun 2011
  4. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Du behöver inte läsa, filmerna är ganska förklarande vad det handlar om :P
     
  5. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Fattar jag rätt om det är Googles svar på Facebook? Ett socialt nätverk där du tävlar om vem som har flest vänner?
     
  6. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Google+ är ett mycket ambitiöst och omfattande projekt. I grunden så är det ett socialt nätverk, men mer utbyggt än de vi känner till. Egenskaperna hos Google+ gör att det ersätter behovet av inte bara Facebook, utan även av Twitter, Linkedin, RSS Feeds, molnlagring typ dropbox med mera.

    Jag har signat upp mig men inte fått någon invite än.

    Jag tror att det här "The next big thing", och jag tänker engagera mig full ut i projektet när det jag får en invite, och promota det i olika sammanhang. Jag ser fram emot att min androidtelefon säkert kommer att få ett excellent stöd för Google+.

    https://plus.google.com/up/start/?sw=1&type=st
    http://www.engadget.com/2011/06/28/google-launches-all-out-social-networking-assault-with-google/
     
    M1ntos gillar detta.
  7. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Var registrerar man sig?
     
  8. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
  9. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    THing is though, spelar ingen roll hur bra detta kommer bli, alla blåsta jävla brudar med 900 okända vänner på failbook kommer aldrig konvertera.

    Bottom line, Google+ kommer vara en korvfest :<
     
    simpleminds gillar detta.
  10. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Känns mer som msns version av socialt nätverk än facebook på din beskrivning och det har ju inte lyckats konkurrera med FB än iaf, även om man tom kan få in FB-feeds hos windows live. Väntar nog med att gå med hos google+ tills mina FB-vänner redan bytt, vägrar hålla igång 2 olika.
    Lika illa som konkurransen mellan im-program, 80% använder msn 10% vägrar använda msn och använder Gtalk och 10% kör båda, tur det finns program som trillian så man får in flera im-system i samma program.
     
  11. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    En stor fördel med det här nätverket är att du i alla fall inledningsvis slipper stöta på blåsta brudar som vill 900 okända vänner. Genom "kretsar" mm så kan välja att ha grupper såsom "kollegor", "polare", "släktingar", och sedan olika grupper där du har intressegemenskap, t.ex. "överklockare".
     
  12. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tja, om du känner många som är insatta i IT, och som kanske valt en androidtelefon av lite mer "ideologiska" skäl, så kan det gå snabbt.
    Jag har problem med FB och har längtat efter nåt sånt här så att jag får en vettig anledning att byta.

    * När jag delar med mig av foton, eller texter, så vill jag fortfarande själv vara upphovsman och ha de immaterialla rättigheterna till dem. Jag vill inte att Mark Zuckerberg plötsligt skall ha rättigheterna till mina foton.

    * När jag delar ut mitt liv så vill jag att det skall omgärdas av sjyssta villkor. Jag vill inte upptäcka att nätverket förbehåller sig rätten att lagra och använda sånt jag skrivit på fyllan för all evärderlighet - När trycker på radera, så skall det vara raderat, i alla fall på det nätverket där jag raderade.

    * När jag delar ut mitt liv på internet så vill jag hellre att det sker av ett företag som har mottot "Don't be evil", hellre än av ett företag som startades av en tjuv.

    Etc. etc. Allt annat lika så är i alla fall Google mycket bättre än FB.
     
  13. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Förutom att det lär ta tid innan alla ens vänner bytt, vilket innebär att man måste köra dubbelt vilket är riktigt surt. Var lika illa när alla började gå över från icq till msn.

    Dessutom har vad jag vet googles inställning till upphovsrätt inte alltid varit så seriös, tex blev de rejält stämda av en massa författare och bokförlag när de startade google books
     
    Last edited: 29 jun 2011
  14. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Sant. Själv använder jag knappt FB så för mig blir bytet lätt.

    Nja det här tycker jag inte är ett relevant exempel. Google har alltid tydligt stått på privatkonsumentens sida, inte på de globala företagens eller på advokaternas sida. Det är en del av "Dont be evil". Så i deras iver att tillgängligöra böcker så gjorde de en del UR BOKFÖRLAGENS SYNVINKEL tveksamma grejjer. För mig som konsument så är Google Books ett bra projekt, synd att förlagens legala manövrar har slöat ner tempot i det projektet.
     
  15. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Upphovsrätt som upphovsrätt, vem avgör skillnaden? Jag skulle iaf aldrig skriva en bok om jag inte kan få betalt för att folk läser den och de flesta författare skulle inte ha tid att skriva bra böcker i längden om den var tvungna att jobba heltid år efter år, det är ju ditt val om du vill köpa boken/låna den på bibliotek och läsa den. Tycker att det i högsta grad är relevant att google försöker ställa sig över de flesta länders lagar, det betyder att om de känner för det så kan de även ställa sig över lagar om den personliga integriteten om det passar deras syfte.

    Jag tror säkert att google+ kan vara en väldigt bra tjänst, frågan är bara hur de ska få aktivitet där tror väldigt många hänger kvar på fb och även de som kanske skulle vara för google istället kommer att hänga där de har de flesta vännerna. Själv är jag definitivt inte sugen på att försöka hålla isär till vilka man ska skriva på ena stället eller det andra
     
  16. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    [​IMG]
     
    Lazarux, l_aurell och Droid113 gillar detta.
  17. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Integreras det på ett snyggt sätt i Android så har jag svårt att se hur det skulle kunna misslyckas.
    500000 nya Androidaktiveringar per dag och Google+ på köpet med ett Googlekonto skulle ju vara en ganska bra start.
     
  18. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    ens "vänner" går också att klustra på fejjan i olika listor där du bestämmer vem som ska se vad.."skapa lista". Både folk som du inte vill läsa inlägg från och spel/applikationer etc går att ta bort så de inte dyker upp.
     
  19. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Har någon lyckats få en invite och testat hur det ser ut, Har aldrig haft orken att skaffa facebook så detta kanske skulle kunna vara något ..:)
     
  20. Lofblom

    Lofblom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock
    Info:
    root, TWRP, Xposed
    Ja en invite hade ji inte suttit fel!