Problem: Google Assistant kan inte komma åt Workspace

Diskussion i 'Google Assistant' startad av SweCrown, 13 jan 2022.

  1. SweCrown

    SweCrown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag undrar om någon har fått Google Assistenten att fungera med Workspace? Det ska vara möjligt så vitt jag förstår, och svenska stöds.

    Jag har följt denna guide och så vitt jag kan se är alla inställningar på plats. Jag har även haft två Google Workspace Support-agents som, visserligen efter att de poängterat att Assistant inte är en del av Workspace Core Services, ändå har tittat på det och såvitt de kan se är allting korrekt. Ändå fungerar det inte.

    När jag är inloggad med mitt Workspacekonto klarar assistenten av vanliga frågor som inte kräver workspace data - "hur är vädret" t.ex.

    När jag försöker komma åt kalender, eller egentligen något som är knutet till Workspace, svarar den endast med:

    "Jag kan inte komma åt Google Workspace-kalendern just nu, men jag lär mig nya saker varje dag".

    I min felsökning har jag noterat ett udda beteende:
    Om jag i Google-appen från min Android (S21) sätter första språk som engelska & svenska som andra, så fungerar det till viss del - kalendern går bra, men inte mejlen. Dock är det en rörig upplevelse att köra assistenten på flera språk & full funktionalitet saknas.

    Det fungerar endast med engelska först och svenska som andra - byter jag plats eller tar bort något av språken fungerar det inte alls igen.

    Jag använder min telefon (S21), Nest Audio och två st home minis. Provar jag med ett vanligt personal account fungerar allt felfritt.

    Blir tokig på detta. Någon som har ett förslag?