Problem: Google Assistant och dual-sim

Diskussion i 'Google Assistant' startad av Geggan, 30 nov 2018.

  1. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Hur får ni det att fungera smidigt?
    Funktionen att ringa samtal fungerar uselt tillsammans med min OnePlus 5T med dual-sim. Jag har ett jobbnummer och ett privat nummer i mobilen och inställningen att välja vilket sim som ska användas vid varje samtal. Denna ruta fastnar jag vid varje gång och jag kan inte utan att trycka på skärmen få samtalet att koppla upp.
     
  2. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 719
    Mottagna gillanden:
    610
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Det är ett problem med Dual-Sim tyvärr, jag fastnar också när jag vill ringa från min gear S3. Måste då plocka upp luren.
     
  3. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Hittade appen Dual SIM Selector som går att konfigurera standard-SIM för kontakter och grupper. Verkar fungera det lilla jag hunnit testa med Google Assistant i Bluetoothlurarna. Ska se om det lirar bra i bilen också.
     
    Dashio gillar detta.
  4. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 719
    Mottagna gillanden:
    610
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Åh! Ska testa det!
     
  5. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Hmmm... På min Huawei P10 är det inga problem. "Ring Marie" säger jag bara, så ringer telefonen upp med mitt privata SIM (som jag använder 99.9% av alla gånger jag ringer). Inte ens funderat över att det kan ställa till problem. På P10 tror jag default är att använda samma SIM som sist du ringde upp den kontakten (man får alltså inte frågan om vilket SIM som ska användas när man "lyfter luren", utan det väljer man (om man vill använda annat än det förvalda) innan man lyfter luren).
    Hade en annan telefon där man fick välja varje gång, typ "Ring med SIM1/Ring med SIM2" och där kan jag tänka mig att det kan bli problem.
     
  6. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Har en Moto Z2 Play och ställer man in att man ska välja SIM varje samtal händer samma sak som för dig. Väljer man att ett SIM alltid ska användas för samtal fungerar det naturligtvis. Som konstaterats redan verkar Google Assistant inte på långa vägar vara färdigt. Ville man kanske ha ut det snabbt för att kunna kränga Google Home-produkter inför julen?

    Någon som testat om det går att välja SIM med assistenten på engelska?