Google assistent galaxy s10

Diskussion i 'Frågor och support' startad av oneill, 13 aug 2019.

  1. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!
    Hittar inga lösningar på problemet så jag frågar här.
    Har en galaxy s10, när jag installerade den första gången har jag för mig att jag fick en fråga om att göra en voice match med google assistent men att jag kunde göra detta vid senare tillfälle så jag valde då att hoppa över det.

    Nu sitter jag och försöker få igång assistenten så det är tänkt att funka.
    Jag får upp den via långt tryck på hemknappen eller dubbeltryck på bixby knappen (bxAction) men jag kan inte lära appen så den känner igen min röst så jag kan starta appen via att säga hey google.

    När jag är inne i appen står det bara i grått att den här funktionen är inte tillgänglig för det här språket för närvarande.

    När jag googlat verkar det vara många som har samma fel men finns det verkligen ingen lösning på eländet?
    vad ska jag göra för att kunna lära min röst samt för att få igång voice match?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 753
    Mottagna gillanden:
    44 754
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den funktionen är inte tillgänglig på svenska för telefonerna ännu. Jag trodde själv att de skulle aktivera den efter lanseringen förra hösten inom en snar framtid, men icke.


    Det handlar alltså inte om ett fel, bara att Google inte aktiverat funktionen för svenska ännu. Byter du till engelska fungerar det utmärkt.


    Screenshot_20190813-121847.png
     
    Last edited: 13 aug 2019
    jnsson gillar detta.