Google Chrome på PC strular.

Diskussion i 'Off Topic' startad av Salvion, 22 jun 2018.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej
    Tänkte hör om någon kan hjälpa mig med en PC/Google Chrome fråga där det möjligen är jag som är en idiot...

    Jag har en ordentligt bra och snabb pc som jag alltid kör google chrome på, är helt inne i google träsket kan man säga, har i princip aldrig haft några problem som är web relaterade.
    För någon månad sedan började chrome strula, den kunde inte visa vissa sidor, den strulade när jag skulle posta på vissa webforum och tex klistra in en bildlänk i sådant där BBCode format eller vad det heter.

    Installerar om hela windows rent och det funkar igen, nu någon månad senare börjar det strula igen så smått.
    Skaffade Youtube Premium härom dagen och det där man i menyn kan välja Originals (under Prenumerationer) byter den sida men den är helt tom?
    Testar jag med MS Edge ser jag allt...

    Igår skulle jag in på en Asus sida för att ladda ner drivrutiner för mitt ljudkort och när jag på websidan väljer OS i dropdown listen blinkar Chrome bara till men inga alternativ kommer upp (obs sidan crashar inte den bara visar inte något nytt)
    Testar med Edge så funkar allt på samma sida.

    några gånger en normal dag då jag surfar hemma får jag upp meddelandet "oops något gick fel..." och jag laddar om sidan så funkar det.

    Vad jag misstänker är att jag har gjort något som skapat detta problem, Tillägg möjligen?
    [​IMG]

    Känns inte som så många, eller skumma?

    Jag har tagit bort Cashe ett par gånger men det känns som att felet kommer tillbaka så fort att det mest blir omständligt.

    Har någon här något bra förslag, ni kanske till och med känner igen det och har en lösning? jag är nog lite en idiot när det gäller denna tekniska bit av dator/web.
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Ta bort Chrome-profilen helt och hållet och starta om med ren Chrome, installera plugin för plugin.
    Hjälper inte det, kör memtest på datorn.

    Uteslutningsmetoden gäller.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Låter rimligt men tråkigt!
    Menar du bara avinstallera Chrome i Windows eller att man behöver rensa manuellt för en mer omfattande städning?
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Ta bort profilen borde räcka, How to Completely Reset Google Chrome
     
    bernard gillar detta.
  5. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tack @katho@katho
    Jag följde den men tog manuellt bort alla tillägg och avinstallerade Chrome och tog bort all web historik.
    Nu ominstallerad och tex Youtube Originals visas nu som dom skall, får se hur länge detta funkar, känns som att webläsaren blir "nedsmutsad" över tid och surfande och att man kanske måste städa den?
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Har aldrig behövt göra detta själv och har kört Chrome så länge det funnits. Så du har nog fått in något skräp av en slump. Eller något av tilläggen du kör som inte är riktigt stabilt.

    Hoppas det fortsätter funka fint. :)
     
    bernard gillar detta.