Problem: Google Drive - Kan inte längre öppna dokument

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av Holoro4, 10 dec 2013.

  1. Holoro4

    Holoro4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte längre öppna dokument från mitt Google Drive på min Samsung Galaxy S4 Active. Minns att det var någon firmware uppdatering som kom för några dagar sedan så undrar om det kan vara det som spökar. Jag har rensat cachen i Google Drive och tagit bort och ominstallerat flera gånger utan att det har hjälpt. Det fungerar att öppna PDF i tredje-parts appar från Google Drive men försöker jag öppna en kalkylark eller något annat dokument säger den bara att Android System har stoppat. Har Googlat lite och vissa säger att det hjälper att ta bort program som typ ES File Explorer men den har jag inte. Andra har gått så långt att de har återställt sina telefoner.

    Hur fungerar det för er? Kan ni fortfarande öppna dokument i Google Drive? Har ni rootat telefonen?
     
  2. yoshy

    yoshy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Här fungerar det utmärkt att öppna dokument i Drive, orootat och med senaste uppdateringen (vad jag vet om iaf). Här även ES File Explorer installerat.

    Några bra tips om vad det är som strular har jag tyvärr inte =/
     
    Holoro4 gillar detta.
  3. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du provat återställa programmet?

    Inställn,/mer/programhanteraren/klickade på den vänstra fysiska knappen/valde återställ programinställningar

    kan funka..
     
    Holoro4 gillar detta.
  4. Holoro4

    Holoro4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset men tyvärr verkar det inte ha hjälpt. Jag får se om jag hittar något de kommande veckorna, annars så får jag återställa telefonen. Jobbigt att det inte finns något bra sätt att lokalisera problemet.