Google drive?

Diskussion i 'Applikationer' startad av sethakan, 22 apr 2014.

  1. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har lite funderingar kring Google drive.

    Jag har kört dropbox i två år och skulle nog kunna säga att det är perfekt, jag har klonat min dator och delar mappar och filer och använder det dagligen.
    När Google drive toksänkte priserna så ville jag testa detta istället, jag har köpt 100Gb och tänkte testa lite.
    Efter att ha använt det ett tag nu har jag vissa frågeställningar.

    När jag delar en länk till någon så måste han ha gmail eller har jag missat något?
    När jag delar en länk till någon så måste jag godkänna denna personen igen trots att jag precis valt att dela till den?
    När jag redigerar en fil i surfplattan och skall spara den så går inte det för den är skrivskyddad, trots att den inte är det?
    Kan inte spara filer med å ä och ö i appen?
    Kan jag bara köpa 100Gb eller 1Tb? Jag vill ha 300Gb
    När jag skall dela en fil kan jag bara välja, kan redigera, kan kommentera och kan läsa. Jag vill inget av det jag vill dela filen.
    Om jag delar en fil över typ 650Mb är den för stor för drive att kunna virusscanna den, frågan kommer då, vill du ladda hem ändå? Men det går ju givetvis inte.

    Jag har fått för mig att Google gör bra grejer, har jag så himla fel? Jag vill inte tro det så hjälp mig, vad gör jag för fel eller är det verkligen så dåligt?


    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Får se om jag kan svara på frågorna.


    När jag delar en länk till någon så måste han ha gmail eller har jag missat något?
    -Nej, beror på vilka rättigheter du ger personen.

    När jag delar en länk till någon så måste jag godkänna denna personen igen trots att jag precis valt att dela till den?
    - Det ska du inte behöva

    När jag redigerar en fil i surfplattan och skall spara den så går inte det för den är skrivskyddad, trots att den inte är det?
    - Vilken typ av fil är det?

    Kan inte spara filer med å ä och ö i appen?
    //Kan tyvärr itne svara

    Kan jag bara köpa 100Gb eller 1Tb? Jag vill ha 300Gb
    - Google bestämmer vilka storlekar de sälger.

    När jag skall dela en fil kan jag bara välja, kan redigera, kan kommentera och kan läsa. Jag vill inget av det jag vill dela filen.
    - Vad innebär dela filen? Att den du delar med bara ska kunna ladda ner den? Välj då läsa.

    Om jag delar en fil över typ 650Mb är den för stor för drive att kunna virusscanna den, frågan kommer då, vill du ladda hem ändå? Men det går ju givetvis inte.
    - Går absoult, laddar ofta ner stora filer som inte kunnats skannas.