Problem: Google Fit - ljudet vid notifikationer försvinner

Diskussion i 'Applikationer' startad av stoffe, 2 apr 2018.

  1. stoffe

    stoffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag använder Google Fit för en runda så kan den meddela när man varit igång i t.ex. tio minuter, eller sprungit 5km osv. En röst läser upp lite statistik för hur man ligger till, helt enkelt. Samtidigt lyssnar jag på Musik (Google Music) eller Podcast (Pocket Casts) eller liknande.

    När notiserna kommer så pausas den andra appen (funkar) men efter typ en sekund av uppläsning blir det bara tyst och det är tyst den tiden notisen skulle tagit annars, sen drar den andra appen igång igen.

    Detta har funkat förr, MEN: kan vara att jag numera kör Bluetooth, om det skulle göra någon skillnad? Verkar inte spela någon roll vilken annan app jag kör, det är samma beteende. Det verkar heller inte som att det är Google Fit, då andra notiser från t.ex. SMS också hugger av ljudet, det är inte lika lätt att detektera men det hörs när man tänker på det.

    Har rotat i inställningar och googlat men hittar inget bra svar. Är det Blåtanden? Eller telefonen? Någon som har några ledtrådar?

    Telefonen är en HTC U11, uppdaterad osv osv, lurarna är ett par SoundMagic E10BT. Slarvade bort de medföljande lurarna men skulle helst av allt kunna fortsätta köra trådlöst, så finns det något alls att göra så hade det varit nice.

    Tack!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Låter inte som om det är Blutetooth, då det för mig är så att i starten kan det ta en halv sekund innan ljudet börjar spelas upp i bluetooth hörlurarna.
     
  3. stoffe

    stoffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Det gäller nästan vilken app som helst. Satte en timer med Timely nyss, lyssnade på Podd samtidigt och första sekunden av alarmet kommer i lurarna, sen switchar det till att spela alarmet högt ur telefonens inbyggda istället. Något bra skumt med detta :)
     
  4. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har läst på andra ställen att det kan vara stuel med bluetooth och Oreo (android 8)
    Vilken version kör du?
     
  5. stoffe

    stoffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    8.0.0 HTC U11 så kan mycket väl stämma.

    Lyssnade på Google Music idag och då verkade det funka, kanske för att det är Googles egna produkter, men måste testa mer för att verifiera (något kan ju blivit fixat någonstans också, men har inte uppdaterat systemet iaf).