Problem: Google Home App problem-Kan inte lägga till musik eller videotjänster, Spotify Premiumproblem-Snälla

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Ritez, 11 jan 2021.

  1. Ritez

    Ritez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena!

    Jag försöker hjälpa min pappa att länka sitt Spotify Premium konto till hans Google Home app.
    För tillfället är Spotify Free aktiverat i appen.
    Men det finns inget alternativ för att lägga till några tjänster i appen, varken musik eller videotjänster.
    Han har en Google Nest Hub och en Google-Home enhet (Den större modellen).
    På sin Nest Hub kan han säga t.ex. "Spela Bruce Springsteen", den säger då "Okej, spelar upp Bruce Springsteen på Spotify" och då spelar den upp Bruce Springsteen låtar.
    Men säger han samma sak till sin Google-home enhet så säger den "Här är en Spotifykanal med Bruce Springsteen", den spelar då upp helt random låtar och inte alls Bruce Springsteen.
    Pga. det förmodar jag att jag måste lägga till Spotify Premium tjänsten på något sätt.
    Men det finns absolut inga alternativ att lägga till musik/video-tjänster i Home-appen.
    Tänker jag rätt eller är det något annat jag behöver göra?

    Så här ser det ut i appen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Jag har spenderat otaliga timmar för att försöka fixa detta problem nu.
    Jag har läst på en massa forum och testat allt möjligt, på de flesta forumen säger dom att man ska ändra språk på telefonen och i google-home appen till Engelska (UK) för att kunna hitta alternativet att lägga till Musik/video-tjänster.
    Jag har försökt med det också, men jag hittar ändå inget alternativ att lägga till fler tjänster.

    Snäll hjälp mig att bli av med denna huvudvärken!
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Har du lagt till båda högtalarna till samma "hem" eller bostadsadress så att säga i Google Home-appen för det första, så att din far blir ägare för enheterna genom adressen förutsatt att du skapade hemmet på hans mobil med hans Google-konto? Är voice match aktiverat och tränat med din fars röst så Google kan veta att den bör spela med hans Spotify konto och inte nån annans?

    Om det nu skulle vara så att hemmet är skapat av dig så behöver du bjuda in din far till det också om han ska kunna knyta egna funktioner till högtalarna, det görs som allt annat via Google Home-appen isåfall.
     
    bernard gillar detta.
  3. Ritez

    Ritez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja han har lagt till båda enheterna till samma hem.
    Allt är konfigurerat på hans telefon med hans googlekonto.
    Voicematch är inte aktiverat då han bor ensam och är den enda som använder enheterna.

    Han har ett spotifypremium konto som han använder på sin telefon.
    Men Home appen visar som på bilden, att den kör Spotify Free.
    Det jag vill göra är att på något sätt knyta min pappas Spotify premium konto med Google-enheterna i Home appen.
    För enheterna spelar reklam och Google-Home enheten spelar upp "kanaler" som inte ens innehåller artisten man har bett den spela upp.

    Jag har sett att andra har kunnat lägga till fler musiktjänster i Home appen.
    Men för honom finns det ingen funktion för att Kunna lägga till fler tjänster som du ser på bilden.
    Vet du varför det är så?

    Tack för hjälpen! Uppskattas!
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Kan det vara så att han hade Spotify Free när han kopplade detta mot Google? Isåfall borde han ju bara behöva ta bort den kopplingen först och sen återansluta Spotify till Google kontot igen så borde du se Spotify under media i appen.
     
    EricG gillar detta.