Google home mini med två olika röster

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av krickan, 26 okt 2018.

  1. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hoppas någon här kan hjälpa mig, nu börja jag få slut på idéer.

    Satte upp min google home mini igår, konfigurerade den i mitt hem och voicematch för mig. Så långt allt väl. Säger jag "okej google vad heter jag" svarar den snällt med mitt namn.

    Problemet är när min sambo ska göra detsamma.
    Har bjudit in till hemmet sen innan, minin har dykt upp och hon har lagt in för voicematch.

    Men, nu börjar problemet... När hon säger "okej google vad heter jag" så svarar den på engelska "I cant help you with that" och jag blir inte klok på hur jag ska lösa det.

    Jag har tagit bort hemmet och bjudit in igen, kollat så det enbart är svenska som språk och i sökinställningar på hennes telefon. Jag har tagit bort och lagt till voicematch igen för enheten. Men blir alltid samma resultat.

    Vad gör jag härnäst?

    Edit: Efter vidare felsökning visar det sig att länkningen av kontot fungerar, men assistenten i home pratar bara engelska med henne. Hur ändrar man detta på en Google home?

    Edit2: Löst!
    Märkte att länkningen mot kontot fungerade som den skulle, pratade hon engelska fungerade allt.
    Tydligen är det språk för assistenten som hårt styr vad google home pratar.
    Då har man lärt sig något nytt idag också [emoji846]
     
    Last edited: 26 okt 2018