Google home mini och note 8

Diskussion i 'Galaxy Note 8 - Allmänt' startad av zappa79, 1 feb 2019.

  1. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har ett lite udda problem med min telefon.

    Jag använder mig flitigt utav Google assistenten på telefonen och tänkte att det skulle vara en bra idé att köpa en Google home mini högtalare.

    Sagt och gjort, men inte helt utan problem.

    Upptäckte ganska snabbt att Google home mini inte kan leta upp kontrakter i min telefonlista, den kan heller inte ge mig telefonnummer till ställen i närheten även fast det skulle vara en utav dom många funktioner dom skryter med.

    Jag kan tänka mig att leva utan dessa funktioner i själva högtalaren, men inte i telefonen.

    Här är dock det största problemet!
    Sen jag konfigurerade högtalaren så är det alltid den som svarar även när jag pratar med telefonen!
    Först tänkte jag att jag kanske var för nära högtalaren och att den därför snappar upp min röst.
    Men jag provade att gå till andra sidan lägenheten, stänga sovrums dörren (där högtalaren är) starta home assistant med knappen istället för att säga "ok Google" och sedan viska i telefonen. Likt förbaskat så svarar Google högtalaren ifrån sovrummet med ett glatt "jag vet inte hur jag ska hjälpa dig"

    Jag är nästan säker på att det måste gå att ställa in någonstans att jag kan använda telefonen när jag vill utan att högtalaren svarar, eller att få högtalaren att kunna leta telefonnummer. Men var? Hur gör man?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 508
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Du kan få öppentider av en butik, har aldrig sags att du ska kunna få telefonnummer? Om du har läst det någonstans så är det rykten, du kan inte heller SMS/MMS från Assistans högtalare det är en telefon unik funktion, du kan inte heller ringa med assistans det är lands specificerad.

    Vet inte vart du får din information ifrån men det är ju inget utlovad stöd någonstans, sedan finns de så klart funktioner som skiljer sig mellan länder etc.
     
  3. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har alltid kunnat få fram telefonnummer genom telefonen, likasom be den ringa kontakter i min telefon lista. Så nej, det är inte rykten, då jag använt funktionerna fram till igår kväll, tills jag installerade Google Home högtalaren. Sen dess fungerar det inte på telefonen heller.
     
  4. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Kom på nu att om jag stänger av wifi på telefonen och kör mobildata så funkar assistenten på telefonen att ringa med.
    Så det är när jag är på Wifi som högtalaren har prioritet på något sätt.
     
    Kristy gillar detta.
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 508
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Telefon / Smart Display är inte samma sak som högtalare som Google Home Mini

    Google Assistans är inte desamma över alla enheter vissa enheter har specifika unika funktioner.

    Testade just fråga Google Home

    Okej Google vad har -företagetnamnet- i härnösand för telefonnummer och den verka då säga telefonnumret.