Google Home Mini strul

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Comodin, 14 feb 2018.

  1. Comodin

    Comodin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej

    Köpte en Home Mini(UK versionen) igår och är riktigt imponerad än så länge men jag har lite strul som jag behöver reda ut.

    Efter att jag ändrat mobilens språk från Svenska till Engelska så kunde jag till slut länka mitt Spotify konto till Google Home appen. Det går fint att spela upp musik direkt via Mini men inte via min Pioneer VSX-831(senaste firmware)förstärkare med inbyggd Google Cast. Home appen hittar förstärkaren och jag kan välja den som primär enhet för ljud i appen, men när jag ber Mini att spela upp något på den får jag bara "Sorry I cannot do that yet" som svar.
    Någon som har en aning vad detta kan bero på?

    Tacksam för all hjälp :)
     
    Last edited: 14 feb 2018
  2. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Säger du namnet på högtalaren eller bara något i stil med play music? Om högtalaren har ett konstigt namn som mini inte förstår säger hon så. Men eftersom du valt den som standard för musik borde den spela upp per automatik.
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag hade trubbel med min TV som har Chromecast-stöd, den hette helt enkelt "Sony" och det redde inte min Home ut, även om jag bad den spela på "Sony". Efter att ha bytt namn på den till "TV" så gick det genast att få min Home att spela på den. Kanske värt ett test, att döpa den till något vänligt.
     
  4. Comodin

    Comodin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har testat både och men trots jag har valt enheten som default för musikuppspelning och säger "Play music" så svarar den samma.

    Värt ett försök för just nu är den döpt till "Pioneer" men man tycker att namnet borde inte spela någon roll när man valt enheten som standarduppspelare och säger "Play music" utan att nämna enheten.
     
  5. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Det finns ju lite buggar kvar. Min home säger ungefär var fjärde gång jag försöker stänga av kaffebryggaren att hon inte vet hur man gör, trots att när jag nästa gång säger exakt samma fras så funkar det.

    Ibland säger hon också att mitt konto inte är länkat till Harmony, trots att det funkar när jag provar igen.
     
    Last edited: 16 feb 2018
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Detta problem stötte på förra veckan och det är nummer på aktiviteter som inte fungerar längre. Jag har olika aktiviteter på Harmony med nummer och inga av dom fungerar längre styra med Google Home Mini. Efter har ändrat alla med nummer till endast bokstäver så fungerar det.
     
  7. Comodin

    Comodin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu testat att byta namn på enheten men det fungerar fortfarande inte. Förstärkaren hittas som en enhet i Home Appen med texten "Ready to cast", men när man går in i Settings för att välja standardenhet för musikuppspelning så är den inte valbar längre.
     
  8. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Kan vara för gammal firmware. Vet att en gammal chromecast som jag hade rootad och som hade gammal firmware inte hade stöd för Google home.

    Är det andra tillverkare av Högtalarna är det de som måste uppdatera. Mina lg högtalare har inte uppdaterats på ett par år typ. Tack och lov tillräckligt ny firmware för att stödja alla funktioner.
     
  9. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Kapar tråden lite. Skaffade nyligen en Home Mini. När jag just har gjort klart med setupen så finns inställningarna "routines" och "shortcuts", men när jag kollar igen efter ett tag så har dessa ersatts med "my day" m.m. Någon som haft samma problem och kanske en lösning?