Övrigt: Google home/nest , Family Link separerade föräldrar..

Diskussion i 'Frågor och support' startad av T_A_G, 10 nov 2022.

  1. T_A_G

    T_A_G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan.. Ny i forumet.

    Jag har nyligen skaffat family link till mitt barns mobil, smart grej där man kan se allt barnet gör nästan.

    Min sambo och hennes ex har 3 barn ihop.
    Exet är lite av en nörd när de kommer till tjänster och spel.

    Han har family link till barnen (mina bonus barn).
    Och han har dessutom massor av betaltjänster via google, google drive och youtube osv.
    Han spärrar barnens mobiler på kvällarna, dock bara på hans veckor.

    Nu till frågan.. Hur gör man så att min sambo då kan ha föräldrarkontroll även hon..?
    För han måste ju tydligen godkänna med nått lösenord för att hon ska få kontrollen över barnens mobil.
    Han påstår då att hon kommer få tillgång till alla betaltjänster som han betalar för via google.. (Och de vill han ju inte betala)
    Stämmer de?
    Finns de inga inställningar som begränsar sånt?
    Alla mobiler är förövrigt androider.
     
    Last edited: 10 nov 2022
  2. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Jag kör family link med mina barn. Frun och jag har båda kontroll över barnens enheter.

    Alla inom gruppen kan sedan ta del av de tjänster som går att dela inom familjen, man lägger även in en betalmetod. Jag har inte sett att man kan exkludera tjänster på användarbasis. Jag står som familjeadministratör och Min fru som står som förälder. Jag kan ta bort föräldrarbehörighet från henne eller exludera henne från familjegruppen. Det finns inga andra inställningar
     
  3. T_A_G

    T_A_G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men hur gör man då om man är separerade föräldrar och inte vill dela med sig av sånna "betaltjänster"?
    Vi kan ju inte vara dom första som råkar ut för de här problemet i våran familj... :D
     
  4. Hellen

    Hellen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! I mitt fall är det pappan som vill jag ger honom lösenordet. Jag ringde och rådfrågade en advokat. Det är problemet med dagens teknik, svarade advokaten. Han gav mig rådet att inte ge ut lösenordet eftersom det är kopplat till mitt google-konto. Vi föräldrar får sätta oss ner och se om vi kan lösa det på något annat sätt. Jag tänker ringa soc och rådfråga också. Det måste väl finnas någon annan lösning tänker jag. Hoppas det finns någon som kan tipsa oss!:) För båda föräldrars skull<3